شناسهٔ خبر: 66938618 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

5 دلیل برای اینکه تبلت ها در سال 2024 هنوز هم ارزش خرید زیادی دارند

صاحب‌خبر -

آیا ارزش دارد در سال 2024 پولمان را برای خرید تبلت هزینه کنیم یا بهتر است برای انجام امور روزمره خود سراغ لپ تاپ و گوشی موبایل برویم؟

دنیای تبلت‌ها در ده سال اخیر فراز و نشیب‌های زیادی به خود دیده است. بلافاصله پس از رونمایی آیپد توسط اپل، تبلت‌ها به گجت‌هایی داغ در دنیا تبدیل شده و هواداران فراوانی پیدا کردند. به دنبال این محبوبیت، سایر کمپانی‌های فعال در حوزه گوشی‌های موبایل نظیر سامسونگ نیز تصمیم به معرفی تبلت‌های خود گرفتند و در نتیجه نبرد گوشی‌های موبایل به بازار تبلت‌ها نیز کشیده شد.

موفقیت تبلت‌ها البته چندان پایدار نبود؛ چراکه افزایش اندازه گوشی‌های موبایل، قیمت مناسب‌تر آن‌ها و نبود نوآوری در طراحی تبلت‌ها باعث شدند گرایش کاربران به این گجت‌ها به‌تدریج کاهش پیدا کند.‌

در این میان اپل چندی پیش آیپد پرو 2024 و آیپد ایر 6 خود را رونمایی کرده و برخی کمپانی‌های مطرح دیگر نیز به‌زودی تبلت‌های جذاب خود را رونمایی خواهند کرد. بنابراین به نظر می رسد حداقل فعلا تصمیمی برای توقف ساخت تبلت‌ها وجود ندارد!

چرا تبلت‌ها هنوز هم دستگاه بدردبخوری هستند؟

در این بین علاقمندان به تبلت‌ها مرددترین افراد کره زمین هستند که به‌طور دقیق نمی‌دانند آیا این گجت‌ها آینده‌ای دارند یا قرار است به‌زودی کنار گذاشته شوند! به همین جهت در ادامه سعی داریم به معرفی دلایلی برای توجیه ارزش خرید تبلت ها در سال 2024 بپردازیم. اگر فکر می‌کنید خرید تبلت در سال جاری تصمیم مناسبی نیست تا انتهای این متن با گجت نیوز همراه باشید.

قابلیت حمل‌پذیری بیشتر در مقایسه با لپ تاپ

آیپد و دیگر تبلت های پرچمدار دنیا بازار همگی باریک‌تر و سبک‌تر از یک لپ تاپ معمولی به شمار می‌روند و به همین جهت فوق‌العاده قابل حمل‌تر هستند. تبلت‌ها همچنین بر خلاف لپ تاپ‌ها در اکثر کیف‌ها نیز جا شده و می‌توان آن‌ها را به‌راحتی در سفرها همراه برد.

حمل پذیری تبلت ها حمل پذیری تبلت ها

علاوه بر این، آیپد و سایر تبلت‌ها به محض خارج شدن از کیف آماده کار و قابل استفاده هستند؛ درحالیکه لپ تاپ‌ها عموما در مد Sleep قرار داشته و پس از خارج شدن از کیف نیازمند چند ثانیه زمان برای بازگشت به وضعیت پیشین خود خواهند بود.

از طرف دیگر همچنین باید توجه کرد که تبلت‌ها همچنین بر خلاف تبلت‌ها قابلیت کاربری با یک دست را نیز دارند. بنابراین اگر در هواپیما یا سایر نقاطی که با محدودیت فضا روبرو هستید، قصد کار کردن با آیپد را داشته باشید می‌توانید با جدا کردن کیبورد، از آن همانند یک گوشی موبایل با صفحه بسیار بزرگ استفاده کنید!

امکان طراحی و نقاشی سریع و آسان در تبلت‌ها

آیپد یا دیگر تبلت‌هایی که از قلم‌های استایلوس انحصاری بهره می‌برند، گزینه‌هایی فوق‌العاده برای نوت‌برداری به شمار می‌روند و شما را از تهیه دفتر یادداشت جداگانه بی‌نیاز می‌سازند. قلم اپل پنسل یا سامسونگ اس پن هر دو تاخیر بسیار ناچیزی داشته و از قابلیت حساسیت به فشار بهره می‌برند که امکان نوت‌برداری، نقاشی و دیگر کاربری‌های خلاقانه را در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

خرید تبلت 2024 خرید تبلت 2024

با مراجعه به اپ استور و فروشگاه گوگل پلی می‌توانید به مجموعه‌ای گسترده از اپلیکیشن‌های کاربردی مخصوص نوت‌برداری و نقاشی دسترسی پیدا کنید. در این بین اپلیکیشن‌های شخص ثالث فوق‌العاده‌ای مانند Procreate ابزارهای متنوع و جذابی در اختیارتان قرار می‌دهند که می‌توانید از طریق آن‌ها تجربه نقاشی و نوت‌برداری فوق‌العاده‌ای را روی تبلت‌های خود تجربه کنید.

از سوی دیگر علیرغم آن‌که ممکن است تبلت‌های مخصوص نقاشی از برخی جهات دستگاه‌های بهتری برای کشیدن طرح‌ها و نقش‌های خلاقانه باشند، اما لازمه کار کردن با آن‌ها عموما اتصالشان به یک کامپیوتر است! این در حالی‌ست که تبلت ها به‌طور مستقل به فعالیت مشغول بوده و نیازی به وصل کردن آن‌ها به کامپیوتر نیست.

قابلیت جایگزینی کامل لپ تاپ‌ها

یکی دیگر از فاکتورهای مهمی که باعث ارزش خرید بالای تبلت ها در سال 2024 شده، قابلیت جایگزینی آن‌ها با لپ تاپ‌ها و ارائه بخش گسترده‌ای از عملکرد آن‌هاست!

جایگزینی لپ تاپ ها جایگزینی لپ تاپ ها

همان‌طور که اشاره شد، آیپد و تبلت‌های برجسته اندرویدی حمل‌پذیری بهتری نسبت به لپ تاپ‌ها دارند. با این وجود حمل‌پذیری بهتر هرگز نمی‌تواند دلیلی برای جایگزین کردن لپ تاپ با تبلت‌ها باشد! اما اگر تبلت‌ها را همراه با اکسسوری‌های جذاب و کاربردی‌شان مثل مجیک کیبورد خریداری کنید، تجربه کاربری آن‌ها بسیار به لپ تاپ‌ها نزدیک خواهد شد.

برای مثال اگر عمده کاربری شما با یک لپ تاپ گشت و گذار در اینترنت، پاسخ دادن به ایمیل‌ها، ویرایش اسناد یا ادیت ساده عکس و ویدیو است مطمئن باشید که یک آیپد مجهز به کیبورد گران‌قیمت Magic Keyboard گزینه‌ای فوق‌العاده برای شما بوده و از پس تمامی کارهایتان بر خواهد آمد.

از سوی دیگر نباید از یاد برد که وبکم اکثر لپ تاپ‌های دنیا کیفیت نه چندان مناسبی دارند. بنابراین دوربین سلفی تبلت‌ها می‌تواند برای شرکت در تماس‌ها یا جلسات ویدیویی کیفیت بالاتری داشته باشد و حتی در شرایط نوری نامناسب نیز عملکرد قابل قبولی ارائه دهد. بعلاوه، شارژدهی باتری لپ تاپ های ویندوزی یا مک بوک‌های مجهز به تراشه‌های اینتل نیز به‌طور قابل ملاحظه‌ای پایین‌تر از آیپد و دیگر تبلت‌هاست. تبلت‌ها به‌طور متوسط توانایی ارائه شارژ برای ده ساعت وب‌گردی پیوسته را دارند.

در کنار تمام این موارد، تبلت‌ها همچنین بر خلاف لپ تاپ‌ها عموما با قابلیت اتصال به شبکه‌های مخابراتی 4G یا 5G را داشته و برای دسترسی به اینترنت از طریق آن‌ها لزومی به استفاده از شبکه‌های وای فای نیست.‌

بنابراین اگر با لپ تاپ خود به کاربری‌های ساده و ابتدایی مشغول هستید، می‌توانید به‌سادگی آن‌ها را با تبلت‌ها جایگزین نمایید.

قابلیت‌های چندرسانه‌ای بی‌رقیب

آیپد و دیگر تبلت‌ها مناسب‌ترین ابزارها برای تماشای محتوای ویدیویی مانند فیلم و سریال به شمار می‌روند؛ چراکه در مقایسه با گوشی‌های موبایل صفحه بزرگ‌تری داشته و تجربه بهتری از پخش محتوا ارائه می‌دهند. از طرف دیگر ابعاد آن‌ها در مقایسه با لپ تاپ‌ها نیز جمع و جورتر و وزن آن‌ها سبک‌تر است. به همین جهت برای در دست نگه داشتن آن‌ها نیز مشکلی وجود نخواهد داشت.

قابلیت چندرسانه ای قابلیت چندرسانه ای

این مساله به انجام بازی‌های ویدیویی نیز قابل تعمیم است! تصور کنید قصد دارید یک بازی ویدیویی را از طریق صفحه نمایش لمسی کنترل کنید. در این شرایط، صفحه نمایش بزرگتر تبلت‌ها در مقایسه با گوشی‌های موبایل فضای کنترلی بیشتری در اختیارتان قرار خواهد داد.

فراموش نکنید که آیپد و تبلت‌های اندرویدی با اکثر دسته‌های مدرن بازی سازگاری کامل داشته و می‌توان در چند گام ساده دسته را به تبلت متصل کرده و تجربه جدیدی از بازی را به دست آورد.

نوت‌برداری سریع و بی‌دردسر

قابلیت نوت‌برداری و نگهداری از فایل‌ها هم دیگری مساله‌ای‌ست که در سال 2024 ارزش خرید بسیار بالایی به تبلت‌ها بخشیده است.

این دستگاه‌ها قادرند به‌طور کامل تمامی نوت‌ها، اسناد و اطلاعات شخصی کاربر را ذخیره کرده و در هر لحظه در اختیار او قرار دهند.

خرید تبلت 2024 خرید تبلت 2024

در این خصوص البته مسلما تایپ کردن یادداشت‌های فوری از طریق کیبورد لپ تاپ‌ها بسیار ساده‌تر است؛ اما فراموش نکنید که قلم‌های استایلوس تبلت‌ها نیز عملکردی به‌همان اندازه سریع در نوت‌برداری دارند؛ ضمن آن‌که بر اساس نتایج تحقیقات دانشمندان در سال 2024، نوت‌هایی که با دست‌خط افراد نوشته می‌شوند، راحت‌تر قابل به حافظه‌سپاری خواهند بود!

تبلت‌ها همچنین امکان اضافه کردن فوری تصاویر و پاورقی به یادداشت‌ها را نیز فراهم می‌کنند؛ چیزی که انجام آن در لپ تاپ‌ها چندان ساده به نظر نمی‌رسد! برای انجام کار تنها کافی‌ست یکی از اپلیکیشن‌های نوت‌برداری حرفه‌ای آیپد یا تبلت‌های اندرویدی را روی دستگاهتان نصب کرده و از آن‌ها استفاده کنید.

جمع‌بندی؛ آیا ارزش دارد پولمان را در سال 2024 صرف خرید تبلت کنیم؟

در صورتی که هریک از موارد گفته‌شده برای شما اهمیت دارد، می‌توانید از تبلت‌ها به عنوان جایگزین‌هایی مطمئن برای لپ تاپ استفاده کنید! پیشرفت‌های صورت گرفته در ساخت تبلت‌ها در سال‌های اخیر باعث شده این دستگاه‌ها دیگر مثل قبل گران‌قیمت نباشند. به همین جهت می‌توان تبلت‌های مختلفی را با قیمت‌های متنوع در بازار پیدا کرد که هریک کاربری و قابلیت‌های خاص خود را خواهد داشت. لیست برترین تبلت های اقتصادی جهان در گجت نیوز می‌تواند نقطه شروع خوبی برای جستجو برای خرید یک تبلت خوش قیمت و کارآمد باشد.

در گجت نیوز بخوانید:
بهترین تبلت های مناسب گیمینگ که هم‌اکنون می‌توانید خریداری کنید به جای آیپد یکی از این تبلت های فوق‌العاده را در سال ۲۰۲۴ بخرید نگاهی به امکانات تبلت گلکسی تب S9 سامسونگ که صاحبان آیپد اپل حسرتش را می‌خورند

برچسب‌ها:

نظر شما