شناسهٔ خبر: 66938498 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پروژه بهسازی رودخانه بالیخلو و احداث فرهنگ‌سرای بانوان اردبیل آغاز شد

اردبیل- ایرنا- پروژه زیباسازی و بهسازی رودخانه بالیخلو و پروژه احداث پارک و فرهنگ‌سرای بانوان در محدوده زرناس، شهرک پردیس اردبیل در آیینی با حضور معاون هماهنگ کننده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) و جمعی از مسئولان استانی، شهرستانی و مدیریت شهری آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، شهردار اردبیل روز پنجشنبه در آیین آغاز این پروژه‌ها تشریح کرد: بر اساس رای دیوان عدالت اداری شهرداری هیچ مسئولیتی در برابر رودخانه بالیخلو ندارد و هرگونه اقدام در زمینه لایروبی و بسترسازی رودخانه مربوط امور آب است.

محمود صفری با اشاره به اعتبار ۱۰ هزار میلیارد ریالی پروژه زیباسازی و بهسازی رودخانه بالیخلو افزود: با توجه به اهمیتی که این رودخانه برای مردم دارد، شهرداری با نگاه و رویکرد گردشگری با همراهی شورای اسلامی شهر برای اجرای این پروژه ورود کرده است.

وی بیان کرد: پروژه بهسازی شامل ۲۹ هکتار پارک حاشیه‌ای شامل مبلمان شهری، مسیر پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و پل‌های چوبی و برای احیای رودخانه نیز پمپاژ آب در مسیر نزدیک به هشت کیلومتری فاصله بین زرناس تا شهرک نادری در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی پروژه بهسازی و زیباسازی رودخانه بالیخلو سه ساله است، اضافه کرد: تلاش می‌شود با همکاری قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء پروژه در صورت امکان زودتر از موعد تحویل همشهریان اردبیلی و گردشگران گردد.

تقاطع غیرهمسطح شهید رئیسی اردبیل تا سه ماه آینده تکمیل می‌شود

شهردار اردبیل همچنین با اشاره به پیشینه فعالیت‌های عمرانی قرارگاه خاتم‌الانبیاء و موسسه عاشورا در استان اردبیل، عنوان کرد: پروژه تقاطع غیرهمسطحی که به نام شهید آیت‌الله رئیسی نام‌گذاری شده است، در بازه زمانی نزدیک به ۱۲ ماه و نیم پس از آغاز عملیات اجرایی، پیشرفت فیزیکی بالای ۸۵ درصدی دارد.

صفری، پیشرفت و سرعت چشمگیر عملیات اجرایی پروژه را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: این پروژه که با رمپ‌ها ولوپ‌ها طول آن حدود هشت کیلومتر و سه برابر بیشتر از پل قدس اردبیل است، امید می‌رود تا سه ماه آینده تکمیل و آماده بهره‌برداری شود.

وی همچنین گفت: پارک بانوانی که پیش از این ساخته شده بود به دلیل مشرف بودن برخی ساختمان‌های همجوار به آن با اعتراض عده‌ای از بانوان روبه‌رو بوده و از سوی دیگر به دلیل استفاده از سالن فرهنگسرای واقع در آن برای برگزاری همایش‌ها و مراسم گوناگون، استفاده از پارک را برای بانوان گاهی با مشکل روبه‌رو می‌کند که همین امر هم موجب اعتراض آنها است.

شهردار اردبیل افزود: پروژه پارک و فرهنگسرای جدیدی که قرار است به مساحت ۵.۵ هکتار ساخته شود، ویژه بانوان اردبیلی و به امکاناتی مانند زمین‌های فوتبال، فوتسال و والیبال مجهز خواهد بود.

وی با اشاره به پروژه‌های مدیریت شهری که تا شهریور در اردبیل آغاز می‌شود، ادامه داد: پل آقاباقر از جمله پروژه‌های مهمی است که با افتتاح روگذر و زیرگذرهای آن مشکل ترافیک آن محله برطرف می‌شود.

صفری عنوان کرد: پیش‌تر که پروژه کلنگ‌زنی شده بود، در واقع ۴۲ واحد مسکونی در مسیر اجرای آن قرار داشتند و قابل اجرا نبود اما با برنامه‌ریزی صورت گرفته، ۳۶ خانه تاکنون تملک شده است و ۶ خانه باقی مانده هم در یکی ۲ ماه آینده تعیین تکلیف و با همکاری موسسه عاشورا برای تهیه نقشه‌ها، پروژه کلنگ‌زنی خواهد شد.

نظر شما