شناسهٔ خبر: 66938189 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری گلستان:

احتمال اتش سوزی جنگل های هیرکانی/ طبیعت‌گردان از خاموش بودن اتش مطمئن شوند

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری گلستان گفت: با توجه به پیش بینی افزایش دمای ۴۰ درجه‌ای برای استان در روز جمعه، احتمال اتش سوزی جنگل می رود ازین رو فردا گردشگران و گلستانی ها هنگام ترک طبیعت از خاموش بودن اتش مطمئن شوند.

صاحب‌خبر -
نعمت الله حاجی زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در گلستان اظهار کرد: افزایش دما یکی از تهدیدات احتمالی آتش‌سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی و زمین‌های کشاورزی پس از برداشت محصول است در زمان برداشت در استان گلستان به شمار می‌رود.
وی با تاکید بر اینکه دستگاه‌های مرتبط در حالت اماده باش قرار دارند، افزود: دمای استان گلستان در ظهر امروز (پنجشنبه) به ۳۳ درجه رسید و با وجود فایده این افزایش دما برای رشد هر چه بهتر محصولاتی مانند کلزا، گندم و جو، این گرمای هوا احتمال آتش‌سوزی در عرصه‌های طبیعی را دوچندان کرده است.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری گلستان گفت: با توجه به پیش بینی افزایش دمای ۴۰ درجه‌ای برای استان در روز جمعه، هشدار جوی زرد هواشناسی به مسؤولان دستگاه‌های اجرایی مرتبط برای اطلاع رسانی و پیشگیری از خسارت ناشی از آن ارسال شده است.
وی ادامه داد: تاکید شده که اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان برای مقابله با آتش سوزی احتمالی در عرصه‌های جنگلی و مرتعی منطقه، آمادگی لازم را داشته باشد.
حاجی زاده خاطرنشان کرد: وزش باد با سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت برای ۲ روز آینده در استان پیش بینی شده است.
وی در خاتمه یاداور شد: از مسؤولان جهادکشاورزی استان نیز خواسته شده توصیه‌های لازم را به گلخانه‌داران و کشاورزان برای پیشگیری از تخریب سازه‌ها و آتش سوزی احتمالی در کشتزارهای آماده برداشت محصولات زراعی ارائه دهند.

نظر شما