شناسهٔ خبر: 66938154 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

فارس معین ایران برای بازاریابی گردشگری کشور‌های همسایه شد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس گفت: فارس به عنوان استان معین کشور، برای بازاریابی گردشگری کشور‌های حوزه خلیج فارس، عراق و تاجیکستان انتخاب شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، محمد ثابت اقلیدی در آیین معارفه سرپرست معاونت گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس با اشاره به اینکه با اجرای برنامه‌هایی، توانمندی‌های کشوررا با اولویت استان فارس در کشور‌های حوزه خلیج فارس، عراق و تاجیکستان معرفی خواهیم کرد، گفت: طبق برنامه‌ریزی‌ها مقرر شده تور‌های آشناسازی (فم تور) برای فعالان گردشگری کشور‌ها از جمله عراق اجرا شود.

 مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس ادامه داد: در حال حاضر فارس جزو کارگروه‌هایی است که به بازاریابی در کشور‌های روسیه و چین، مشغول خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنانش بر لزوم توسعه گردشگری در تمامی شاخه‌ها به ویژه گردشگری مذهبی در این استان تأکید کرد و با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص توجه به مباحث گردشگری و نام‌گذاری شیراز به عنوان سومین حرم اهل‌بیت (ع)، اجرای کمپین «مثلث کرامت نور» را یکی از برنامه‌ها و ایده‌های مهم برای توسعه گردشگری مذهبی و زیارتی این استان به ویژه شهر شیراز برشمرد و افزود: این طرح با محوریت 3 قطب مشهدالرضا، حرم مطهر حضرت معصومه (س) در قم و حرم حضرت شاهچراغ (ع) اجرا می‌شود تا بتوانیم در جذب زائران داخلی و خارجی توفیق بیشتری داشته باشیم.

ثابت اقلیدی ادامه داد: در فاز نخست اجرای کمپین «مثلث کرامت نور» توسعه گردشگری مذهبی داخلی را دنبال خواهیم کرد و در فاز بعدی به معرفی حرم مطهر شاهچراغ (ع) در کشور‌های شیعه می‌پردازیم که در بعد خارجی به صورت پایلوت، کشور لبنان را مدنظر قرار دادیم تا برای شیعیان لبنانی که به مشهد سفر می‌کنند تور‌های آشناسازی برگزار کنیم و میزبان اتباع لبنانی در شهر شیراز باشیم.

به گزارش تسنیم، در این مراسم که با حضور معاونان اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان و کارشناسان حوزه میراث فرهنگی برگزار شد، محسن ضیایی به عنوان سرپرست معاونت گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس معرفی شد.

انتهای پیام/424/.

نظر شما