شناسهٔ خبر: 66937976 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

رئیس جمهور چین:

قویا از تشکیل یک کشور مستقل فلسطینی حمایت می‌کنیم

رئیس جمهور چین در افتتاحیه نشست وزیران مجمع همکاری چین و کشورهای عربی در پکن با بیان اینکه ما قویا از ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی حمایت می‌کنیم، تاکید کرد: پکن آماده همکاری با طرف عربی برای حل مسائل به گونه‌ای که از دستیابی به صلح و ثبات در دراز مدت حمایت کند، است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از رویترز، شیء جین پینگ، روز پنجشنبه (به وقت محلی) در سخنانی خطاب به سران کشورهای بحرین، مصر، امارات متحده عربی و تونس و همچنین وزرای خارجه سایر کشورهای اتحادیه عرب، اظهار کرد: پکن قصد دارد روابط خود را با کشورهای عربی به عنوان معیاری برای حفظ صلح و ثبات جهانی تقویت کند.

وی در افتتاحیه نشست وزیران مجمع همکاری عرب و چین در پکن، گفت: پکن آماده همکاری با کشورهای عربی برای حل و فصل مسائل حساس به روش‌هایی است که منجر به رعایت انصاف، عدالت و دستیابی به صلح و ثبات در بلندمدت شود.

رئیس جمهور چین در ادامه به حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه اشاره کرد و با تاکید بر اینکه جنگی که در حال وقوع است، درد و رنج عظیمی به همراه دارد و نمی‌تواند به طور نامحدود ادامه یابد، گفت: عدالت نمی‌تواند برای همیشه غایب باشد و راه حل دو دولتی را نمی‌توان خودسرانه متزلزل کرد.

شیء همچنین با بیان اینکه چین در بازسازی غزه پس از پایان جنگ مشارکت خواهد کرد، افزود: ما برای کاهش بحرانی که در حال حاضر مردم فلسطین با آن مواجه هستند، از آنها حمایت خواهیم کرد.

قویا از تشکیل یک کشور مستقل فلسطینی حمایت می‌کنیم

وزارت خارجه چین پیش تر در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که وزرای خارجه یا نمایندگان کشورهای عربی و دبیرکل اتحادیه کشورهای عربی روز پنجشنبه در نشست وزیران مجمع همکاری چین و کشورهای عربی به میزبانی پکن شرکت خواهند کرد.

وانگ یی وزیر خارجه چین و محمد سالم اولد مرزوک همتای موریتانیایی وی ریاست مشترک این نشست را بر عهده خواهند داشت.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه چین، حمد بن عیسی آل خلیفه پادشاه بحرین، عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر، قیس سعید رئیس جمهور تونس و شیخ محمد بن زائد آل نهیان رئیس امارات متحده عربی در این نشست شرکت خواهند کرد.

این مجمع که در سال ۲۰۰۴ تأسیس شد، به عنوان یک ابتکار گفت‌وگوی رسمی بین چین و اتحادیه عرب برای بحث در مورد مکانیسم هماهنگی چندجانبه اولیه بین دومین اقتصاد بزرگ جهان و کشورهای عربی عمل می‌کند.

نظر شما