شناسهٔ خبر: 66937868 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

قالیباف:

مارپیچ توحش صهیونیستی باید به هر قیمتی متوقف شود

رئیس مجلس گفت: دولت‌های جهان به ویژه دولت‌های اسلامی باید تعارفات و ملاحظات دیپلماتیک را کنار گذاشته و با تمام توان از حیثیت بشریت دفاع کنند.

صاحب‌خبر -

مصوبات نشست علنی پنجشنبه مجلس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما اعتبارنامه همه ۲۹۰ نماینده دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی تصویب شد. در نشست علنی امروز گزارش شعبه‌های پانزدهگانه مجلس قرائت شد و نمایندگان گزارش شعب را تایید کردند. با پایان این مرحله، نمایندگان فعالیت‌های قانونگذاری و نظارتی خود را به صورت رسمی آغاز کردند. مرحله بعدیِ آغاز فعالیت دوره دوازدهم، تشکیل کمیسیون‌های تخصصی مجلس است. 

در این مرحله هر نماینده می تواند دو کمیسیون را در قالب اولویت بندی انتخاب کند. سپس اطلاعات مربوط به سوابق اجرایی نمایندگان، مدارک تحصیلی و سوابق حضور در کمیسیون های مجلس در سامانه ای قرار می گیرد و امتیاز بندی می شود و در نهایت بر اساس این امتیاز ترکیب اعضای کمیسون ها مشخص خواهد شد.

رئیس مجلس نیز در نطق پیش از دستور نشست علنی گفت: امروز چشم جهانیان به رفح است؛ آوارگان بی پناه که جز چادر‌های پارچه ای، مانع و دفاع دیگری ندارند، توسط بی رحم‌ترین موجودات روی زمین یعنی جنایتکاران صهیونیست بمباران می‌شوند.

قالیباف گفت: دولت‌های جهان به ویژه دولت‌های اسلامی باید تعارفات و ملاحظات دیپلماتیک را کنار گذاشته و با تمام توان از حیثیت بشریت دفاع کنند.

وی افزود: مارپیچ توحش صهیونیستی باید به هر قیمتی متوقف شود. ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران در این راه تمام تلاش خود را به کار خواهد بست و تا همیشه و با افتخار کنار مردم مظلوم و کودکان بی پناه فلسطینی خواهد ایستاد.

نشست علنی بعدی مجلس، یکشنبه ۲۰ خرداد برگزار می‌شود و نمایندگان هفته آینده در حوزه های انتخابیه خود حضور خواهند یافت.

نظر شما