شناسهٔ خبر: 66937609 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ۵۹۸ | لینک خبر

بررسی سناریوهای قهرمانی پرسپولیس و استقلال؛ دوئل آخر

هفته آخر لیگ برتر در حالی شنبه‌ هفته آینده برگزار می‌شود که پرسپولیس با تساوی و شاید حتی باخت هم می‌تواند قهرمانی را جشن بگیرد!

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری 598، تکلیف رونمایی از قهرمان لیگ به هفته آخر کشید تا هیجان فصل بیست‌وسوم فوتبال باشگاهی ایران تا دقیقه آخر ادامه داشته باشد. پس از اینکه در هفته بیست‌وهفتم با توجه به تساوی آبی‌ها در قائمشهر و برد قرمزها در تهران، جای استقلال و پرسپولیس در صدر جدول عوض شد، در هفته بیست‌وهشتم هر ۲ تیم مقابل حریفانشان پیروز شدند تا هفته آخر تکلیف قهرمان را مشخص کند.

خلاف ۲ هفته قبل، این بار پرسپولیس ۶۵ امتیازی که با یک امتیاز بیشتر نسبت به استقلال در صدر است و سرنوشت جام شماره ۲۳ را در دست دارد. استقلال ۶۴ امتیازی هم که در رده دوم ایستاده، منتظر لغزش سرخ‎‌پوشان در هفته پایانی است تا بتواند با قهرمانی، لیگ را به پایان برساند. پرسپولیس در هفته آخر شنبه‌ هفته آینده در تهران میزبان مس رفسنجان است و استقلال هم چند کیلومتر آن طرف‌تر از ورزشگاه آزادی، در ورزشگاه پاس قوامین، با پیکان بازی می‌کند.

پرسپولیس در بازی برگشت مقابل مس رفسنجان به تساوی یک – یک رسید و استقلال هم در نیم‌فصل اول پیکان را شکست داد و باید دید در بازی برگشت که در بالاترین حساسیت ممکن، شنبه‌شب سوت آغاز آن زده می‌شود، چه نتیجه‌ای رقم می‌خورد.

سناریوهای مختلف قهرمانی را در هفته آخر مرور کرده‌ایم و به بررسی احتمالاتی پرداخته‌ایم که پرسپولیس یا استقلال را به جام شماره ۲۳ لیگ برتر می‎‌رساند.

برد پرسپولیس + شکست، تساوی یا باخت استقلال

پرسپولیس با توجه به اختلاف یک امتیازی با استقلال، با برد در هفته آخر بدون توجه به هر نتیجه‌ای که در بازی ورزشگاه پاس قوامین رقم بخورد، قهرمان می‌شود. سرخ‌ها در صورت برد مس رفسنجان ۶۸ امتیازی خواهند شد و قهرمانی لیگ بیست‌وسوم را جشن خواهند گرفت.

تساوی پرسپولیس + برد استقلال

پرسپولیس اگر در بازی شنبه‌شب برابر مس رفسنجان، نتیجه بازی رفت را تکرار کند و مقابل این تیم به تساوی برسد، ۶۶ امتیازی خواهد شد. در این صورت اگر استقلال در اکباتان، پیکان را شکست دهد، ۶۷ امتیازی می‌شود و با یک امتیاز اختلاف جشن قهرمانی می‌گیرد.

تساوی پرسپولیس + تساوی استقلال

در صورت تساوی پرسپولیس مقابل مس رفسنجان، این تیم ۶۶ امتیازی می‌شود. استقلال هم اگر برابر پیکان با تساوی به کارش پایان دهد، ۶۵ امتیازی خواهد شد و در این صورت پرسپولیس قهرمان می‎‌شود.

تساوی پرسپولیس + باخت استقلال

پرسپولیس در صورتی که برابر مس با تساوی به کارش پایان بدهد و استقلال هم مقابل پیکان شکست بخورد، قرمزها با ۶۶ امتیاز قهرمان خواهند شد و استقلال هم ۶۴ امتیازی باقی خواهد ماند و با رتبه دومی کارش را به پایان می‌رساند.

باخت پرسپولیس + برد استقلال

در صورتی که پرسپولیس برابر مس نتیجه را واگذار کند، ۶۵ امتیازی باقی می‌ماند. در این صورت اگر استقلال، بتواند پیکان را شکست دهد، ۶۷ امتیازی خواهد شد و عنوان قهرمانی لیگ بیست‌‍وسوم را کسب می‌کند.

باخت پرسپولیس + تساوی استقلال

شکست پرسپولیس برابر مس رفسنجان اگر با تساوی استقلال مقابل پیکان همراه شود، هر دو تیم ۶۵ امتیازی می‌شوند. در این صورت بر اساس قانون جدید، تیم برنده در مجموع ۲ بازی رو در رو قهرمان می‌شود. استقلال و پرسپولیس در ۲ بازی رفت و برگشت، با تساوی یک-یک و صفر- صفر به کارشان پایان دادند تا با توجه به شرایط مساوی دو تیم در این بخش، تفاضل گل قهرمان لیگ را مشخص کند.

با توجه به اینکه تفاضل گل پرسپولیس در حال حاضر ۲۶+ و تفاضل گل استقلال ۲۳+ است، در صورتی که پرسپولیس با اختلاف یک یا ۲ گل شکست بخورد، باز هم با توجه به تفاضل گل بهتر قهرمان می‌شود.

در صورتی که پرسپولیس با اختلاف بیشتر از ۳ گل شکست بخورد، استقلال با توجه به تفاضل گل بهتر قهرمان می‌شود. اگر پرسپولیس با اختلاف سه گل شکست بخورد، تفاضل گل ۲ تیم برابر خواهد شد و در این صورت گل‌های زده و گل‌های خورده قهرمان را تعیین می‌کند.

باخت پرسپولیس + باخت استقلال

در صورتی که پرسپولیس مقابل مس و استقلال برابر پیکان شکست بخورد، قرمزها با ۶۵ امتیاز و حفظ اختلاف یک امتیازی‌شان با استقلال ۶۴ امتیازی قهرمان خواهند شد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها:

نظر شما