شناسهٔ خبر: 66936695 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آیت الله رئیسی تراز مدیر انقلابی در کشور بود

دزفول - ایرنا - نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه قدردانی کارگران شرکت‌های مختلف از خدمات رئیس جمهور شهید نشان از خدمات بزرگ این شهید به بخش کار و کارگری کشور است گفت: آیت الله رئیسی تراز مدیر انقلابی در کشور بود و عملکرد سایر مسوولان با این رئیس جمهور خدوم سنجیده می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین عبدالنبی موسوی فرد روز پنجشنبه در آیین بزرگداشت رئیس جمهور شهید آیت الله رئیسی در شرکت کشت و صنعت هفت تپه، با بیان اینکه شهادت آیت الله رئیسی غیرقابل باور است گفت: رئیس جمهور شهید با تلاش خالصانه و شبانه روزی و همچنین موضع گیری‌های اصولی و انقلابی در ایجاد اتحاد و انسجام در داخل کشور نقش بی بدیلی را ایفا کرد.

وی با بیان اینکه یک چهارم جمعیت جهان در شهادت آیت الله رئیسی سوگوار شد افزود: اخلاص، توکل، ولایتمداری، توجه به فقرا و تلاش شبانه روزی برای گره گشایی از مردم از جمله ویژگی‌های بارز آیت الله رئیسی است که تمام مسوولان کشور باید از این ویژگی‌های مدیریتی رئیس جمهور شهید الگو بگیرند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان، توکل به قدرت الهی را از دیگر ویژگی‌های آیت الله رئیسی دانست و ادامه داد: تکیه گاه آیت الله رئیسی نه کدخدا، بلکه خدای قادر متعال و اهل بیت(ع) بود.

وی اظهار کرد: روزی که آیت الله رئیسی مسوولیت دولتی را از دولت قبل تحویل گرفت که ۴۸۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه و بدهی سنگین داشت و شرایط به قدری بد بود که دولت حتی قادر به پرداخت حقوق ماهیانه ۱۴۰۰ را هم نداشت که رئیس جمهور شهید این شرایط را با تلاش شبانه روزی و توکل بر خدا تغییر داد.

حجت الاسلام موسوی فرد افزود: ثمر هشت سال مذاکره با کدخدا و تکیه بر آمریکا شرایط نابسامان اقتصادی در دولت قبل بود.

وی با بیان این که حل مشکل اشتغال در خوزستان نیازمند اهتمامی چند برابری است و در این زمینه آیت الله رئیسی توجه ویژه به خوزستان داشت گفت: بازگشت به چرخه تولید ۱۰ هزار کارخانه تعطیل و ایجاد اشتغال برای هزاران جوان تنها یکی از کارهای بزرگ آیت الله رئیسی بود.

نماینده ولی فقیه در خوزستان، کارهای بزرگ زیرساختی به دست آیت الله رئیسی در کشور انجام شد گفت: توجه به فقرا و محرومین مورد تاکید آیت الله رئیسی بود و در تمام سفرها به خوزستان همواره یکی از مکان‌هایی که رئیس جمهور شهید از آن بازدید می‌کرد، مناطق محروم خوزستان بود.

به گزارش ایرنا آیت الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌الرضا(ع) و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شد.

آیت الله رئیسی بارها پای درد دل کارگران هفت تپه نشست و رفع مشکلات و دغدغه‌های آنها را در اولویت کاری خود قرار داده بود به طوریکه کارگران هفت تپه او را منجی این شرکت می‌دانند.

هفتم اردیبهشت سال ۱۴۰۲ بود که شهید آیت الله رییسی با حضور در جمع کارگران شرکت هفت تپه به نامه جمعی از کارگران این شرکت که از رییس جمهور برای حضور در جمعشان دعوت کردند بودند، لبیک گفت و در بین آنها حاضر شد.

شرکت هفت تپه که پیش از روی کار آمدن دولت سیزدهم به دلیل اعتصاب‌های کارگری به سرخط اخبار تبدیل شده بود و صدها کارگر این شرکت آینده شغلی برای خود متصور نبودند، با تشکیل دولت سیزدهم و گره گشایی از مشکلات این شرکت، بار دیگر شیرینی کار و تولید کام کارگران این شرکت را شیرین کرد.

با وجود اینکه مدیریت این شرکت پس از خلع ید مالک بخش خصوصی آن به شرکت صنایع جانبی نیشکر واگذار شد ولی همچنان موضوع تعیین تکلیف نشدن مالکیت این شرکت پابرجا است و شرکت هفت تپه برای توسعه بیشتر نیازمند رفع این مشکل است.

شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه به عنوان نخستین تولید کننده شکر از نیشکر در ایران در هجدهم آذرماه سال ۱۳۴۰ افتتاح شد؛ این شرکت با وسعتی بیش از ۲۴ هزار و ۹۰۰ هکتار در نزدیکی شهر شوش و در فاصله ۱۰۰ کیلومتری شمال اهواز قرار دارد.

نظر شما