شناسهٔ خبر: 66936049 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

کواکبیان: شعار دولت من صداقت با مردم است

کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: برنامه من رفع تمامی تحریم‌ها و برقراری ارتباط با همه دنیا بجز رژیم صهیونیستی بر مبنای اصل عزت، حکمت و مصلحت و همچنین ثبات و تقویت پول ملی با استقلال بانک مرکزی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردم‌سالاری پس از ثبت‌نام در انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم طی سخنانی در جمع خبرنگاران گفت: خدا را شاکرم که توفیق داشتم امروز با حضور در محل وزارت کشور برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کنم. 

وی ضمن گرامیداشت  یاد و خاطره شهدای سانحه بالگرد حامل رئیس‌جمهور و همراهانش عنوان کرد: نام دولتی که بنده می‌‌خواهم با آن به عرصه انتخابات بیایم دولت مردم سالار با شعار صداقت با مردم است.

کواکبیان همچنین با اشاره به محورهای اصلی دولت مدنظرش گفت: بنده 5 برنامه راهبردی دارم که اولین آن تحقق جمهوریت سوم است. مفهوم جمهوریت سوم یعنی ما دو رفراندم برای قانون اساسی داشتیم و بنده معتقدم که برای بار سوم باید درباره  قانون اساسی بازنگری بر اساس اصل 177 این قانون صورت بگیرد. 

دبیرکل حزب مردم سالاری مدعی شد: من معتقدم بسیاری از بن بست‌هایی که کشور با آن مواجه است به واسطه ایراداتی است که در قانون اساسی فعلی وجود دارد. 

وی افزود: دومین برنامه من رفع تمامی تحریم‌ها و برقراری ارتباط با همه دنیا بجز رژیم صهیونیستی بر مبنای اصل عزت، حکمت و مصلحت است. همچنین سومین برنامه من ثبات و تقویت پول ملی با استقلال بانک مرکزی  و چهارمین آن فسادزدایی از ارکان حکومت با شفاف‌سازی کامل است. علاوه بر این دولت من به دنبال حاکمیت قانون با دفاع از حقوق شهروندان خواهد بود. 

کواکبیان عنوان کرد: ما کمترین رشد را بین کشورهای منطقه‌ای از نظر اقتصادی داریم و علی‌رغم اینکه بعد از انقلاب بالای 1500 میلیارد دلار ارز صادرات داشتیم اما شاخص‌های اقتصادی ما ناچیز است.

وی گفت: باید نرخ رشد بهتری می‌داشتیم و وضعیت در تجارت مناسب نیست و سه برابر بیشتر از صادرات، واردات داریم و نرخ پایدار تورمی دو رقمی است و نرخ بیکاری بالاست.

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم اظهار داشت: در بحث کاهش وابستگی بودجه به نفت و توسعه سرمایه‌گذاری، توسعه صنعت توریسم و غیره را مد نظر داریم. برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاست داخلی و خارجی را داریم که اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

انتهای پیام/

نظر شما