شناسهٔ خبر: 66935495 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

شناسایی بیش از ۴۰۰ حوزه سرمایه‌گذاری در گیلان

استاندار گیلان گفت: ۴۱۳ عرصه سرمایه گذاری در استان شناسایی و ۲۰۴ مجوز بی‌نام صادر شده‌است.

صاحب‌خبر -

شناسایی بیش از ۴۰۰ حوزه سرمایه‌گذاری در گیلانبه گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان ؛ دکتراسدالله عباسی امروز در نشست سرمایه‌گذاری و مولدسازی گیلان افزود: با تلاش‌های صورت گرفته امنیت سرمایه‌گذاری در استان ایجاد شده و مانعی برای سرمایه‌گذاری وجود ندارد.

استاندار گیلان با اشاره به اقدامات اساسی انجام شدهدر حوزه‌های مختلف از جمله سرمایه‌گذاری در استان گفت: شاخص‌های خوبی در شناسایی عرصه‌ها و مجوز بی‌نام، سرمایه گذاری خارجی، مشارکت اقتصادی، ضریب جینی و زنجیره ارزش در استان انجام شده که باید با قوت ادامه یابد.

دکتر اسدالله عباسی با تاکید بر ضرورت توجه بیش از پیش دستگاه‌ها اجرایی به شناسایی عرصه‌های سرمایه‌گذاری افزود: در تعدادی از شهرستان‌های استان عرصه برای سرمایه‌گذاری شناسایی نشد، و این روند قابل قبول نیست دلایل تاخیر این امر باید گزارش و راهکار‌های اساسی ارائه شود.شناسایی بیش از ۴۰۰ حوزه سرمایه‌گذاری در گیلان

وی به شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» اشاره وتصریح کرد: تحقق این شعار با سرمایه‌گذاری منطبق است و برای کنترل تورم و کاهش نرخ بیکاری در گیلان که از ۹ درصد به زیر ۷ درصد رسیده باید به موضوع سرمایه‌گذاری توجه جدی شود.

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف گیلان باید برای علاقه‌مندان هر حوزه اطلاع‌رسانی شود اضافه کرد: هر یک از دستگاه‌های اجرایی استان باید متناسب با ظرفیت‌های خود برای سرمایه‌گذاری اطلاع‌رسانی داشته باشند.

دکتر اسدالله عباسی بر لزوم استمرار نشست سرمایه‌گذاری و مولدسازی تاکید و تصریح کرد: قبل از برگزاری این نشست باید با تشکیل کارگروه، دستگاه‌های موفق و ضعیف در موضوع سرمایه‌گذاری و مولدسازی مشخص شود.شناسایی بیش از ۴۰۰ حوزه سرمایه‌گذاری در گیلان

وی با اشاره به اقدامات و خدمات دولت مردمی و انقلابی سیزدهم افزود: حدود ۳۰۰ واحد نیمه فعال و تعطیل در این استان احیا شد و در حال رسیدن به نقطه مطلوب هستیم.

عباسی با بیان اینکه گیلان در موضوع زنجیره ارزش شرایط خوبی دارد، اما باید بیشتر کار شود، افزود: در زنجیره ارزش کار‌های خوبی در حوزه کشاورزی استان از جمله چای در حال انجام است، اما باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

همچنین دراین نشست تعدادی از مدیران دستگاه‌های اجرایی گیلان در خصوص سرمایه‌گذاری و مولدسازی حوزه کار خود گزارش دادند.

نظر شما