شناسهٔ خبر: 66935195 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۶۲ طرح فرهنگی هنری به قرارگاه شهید آوینی در خراسان‌شمالی ارسال شد

بجنورد-ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: ۶۲ طرح از سوی موسسات و مجموعه‌های فرهنگی پس از اتمام فراخوان حمایت از طرح‌های فرهنگی هنری به دبیرخانه قرارگاه شهید آوینی در استان ارسال شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، تقی صادقی روز پنجشنبه در نشست خبری با موضوع طرح‌های قرارگاه شهید آوینی اظهارکرد: از این تعداد هفت طرح فرهنگی و هنری در خراسان شمالی تصویب و ابلاغ شد.

وی افزود: طرح قرارگاه شهید آوینی هویتی جریان ساز، گفتمان ساز، مردمی و مسئله محور است، از این رو مسائل اصلی فرهنگی و هنری استان با تکیه بر ظرفیت حلقه های میانی و نهادهای مردمی بررسی می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: اعتبار اجرای این طرح در استان ۴۴ میلیارد و ۷۲۰ میلیون ریال است.

وی با اشاره به شناسایی ۳۴۰ دوره خانگی قرآن در استان، گفت: این قرارگاه بر سه پایه آموزش، تولید و رویداد است که براساس بررسی ها و مطالعات انجام شده دوره های خانگی قرآن مغفول مانده است.

۶۲ طرح فرهنگی هنری به قرارگاه شهید آوینی در خراسان‌شمالی ارسال شد

برگزاری ۱۲۰ دوره قرآن مساله محور

صادقی با اشاره به اجرای طرح خانه‌های نور اضافه کرد: دوره های قرآن خانگی در اجرای این طرح تقویت خواهد شد که در مرحله نخست ۱۲۰ دوره قرآن با مدیریت مسجد مساله محور برگزار می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی افزود: مساجد تبدیل به نمازخانه شده که برای اینکه به کارکرد خود بازگردد طرح خانه های نور اجرا خواهد شد که در آن هر منطقه دوره های قرآن محله خود را مدیریت می کند.

به گفته وی؛ اکنون ۶۰ پایگاه قرآنی در خراسان شمالی فعال است.

صادقی با اشاره به طرح پایگاه شهیدگمنام گفت: مساله اصلی در حوزه دفاع مقدس ثبت تاریخ شفاهی است که در این راستا ۱۰ کانون تخصصی در شهرستان ها ایجاد شده تا آموزش های لازم را فرا بگیرند و برای ثبت تاریخ شفاهی با پیشکسوتان دفاع مقدس مصاحبه کنند.

سیدمرتضی آوینی، بیستم فروردین سال ۱۳۷۲ در فکه و در حال ساخت مجموعه مستند و تلویزیونی روایت فتح، بر اثر برخورد با مین‌های باقیمانده از زمان جنگ به شهادت رسید. پیکر شهید سید مرتضی آوینی روز ۲۲ فروردین ۷۲ با حضور مقام معظم رهبری و هنرمندان و نویسندگان تشییع و در قطعه ۲۹ بهشت زهرا (س) به خاک سپرده شد.

خراسان شمالی با ۱۰ شهرستان و یک میلیون نفر جمعیت واقع در شمال شرق کشور است.

نظر شما