شناسهٔ خبر: 66935139 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

رئیس سازمان انرژی اتمی در گفت‌وگو با ایمنا:

قطب صنعت هسته‌ای ایران به نام شهید آیت‌الله رئیسی نام‌گذاری شد

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: به‌منظور پاسداشت خدمات ارزنده شهید آیت‌الله رئیسی و حمایت‌های ایشان از سازمان انرژی اتمی قطب صنعت اتمی کشور منطقه هسته‌ای اصفهان به نام این شهید والامقام نام‌گذاری خواهد شد.

صاحب‌خبر -

محمد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: امروز آغاز برنامه تحولی سازمان انرژی اتمی را شاهد هستیم، در این برنامه فرایند پرتودهی به محصولات کشاورزی را در کل کشور مستقر و با مشارکت بخش خصوص گسترش خواهد داد.

وی افزود: پرتودهی موجب آفت زدایی و افزایش ماندگاری محصولات کشاورزی خواهد شد که سلامت جامعه و امنیت غذایی را در پی دارد که در این راستا اقتصاد ملی ایران را نیز تحت تأثیر قرار خواهد داد.

رئیس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: امروز شاهدیم که ۳۰ درصد محصولات کشاورزی بنا بر درگیری با آفت ضایع می‌شود که این موضوع تأثیر مستقیم بر اقتصاد کشور دارد، بر همین اساس فرایند پرتودهی می‌تواند از گسترش آفات در محصولات کشاورزی جلوگیری کند.

رئیس سازمان انرژی اتمی ادامه داد: تا پایان سال ۱۴۰۳ هفت مرکز پرتو فرایند را در سراسر کشور راه‌اندازی خواهیم کرد.

اسلامی تاکید کرد: به‌منظور پاسداشت خدمات ارزنده شهید آیت‌الله رئیسی و حمایت‌های ایشان از سازمان انرژی اتمی قطب صنعت اتمی کشور منطقه هسته‌ای اصفهان را به نام این شهید والامقام نام‌گذاری خواهد شد.

نظر شما