شناسهٔ خبر: 66934904 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان:

انجام عملیات سمپاشی رایگان برای جلوگیری از شیوع بیماری تب کریمه کنگو

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: با توجه به احتمال شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصول گرم سال، با برنامه‌ریزی‌های صورت‌پذیرفته اکیپ‌های دامپزشکی انجام عملیات سمپاشی رایگان در سطح دامداری‌های استان سمنان و اختصاص سموم رایگان برای حمام‌های ضد کنه در جمعیت دام‌های عشایری را انجام می‌دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان و به نقل از روابط‌عمومی اداره کل دامپزشکی استان، حمیدرضا حسینی اظهار کرد: با تمهیدات در نظر گرفته شده در سطح استان سمنان تاکنون مورد مثبت ابتلاء به بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو مشاهده نشده است.

وی با بیان اینکه درمان یا واکسن خاصی برای تب کریمه کنگو وجود ندارد، افزود: تمهیدات پیشگیرانه جزو مهمترین اقداماتی است که در مقابله با این بیماری باید صورت بگیرد و در صورت کنترل نکردن و نابودی انگل خارجی بدن دام ممکن است، علاوه‌بر آلودگی دام، مخاطراتی نیز برای جوامع انسانی به وجود بیاید.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: با توجه به احتمال شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصول گرم سال، با برنامه‌ریزی‌های صورت‌پذیرفته اکیپ‌های دامپزشکی با انجام عملیات سمپاشی رایگان در سطح دامداری‌های استان سمنان و اختصاص سموم رایگان برای حمام‌های ضد کنه در جمعیت دام‌های عشایری با هدف از بین بردن انگل‌های خارجی بدن دام و پیشگیری از تکثیر عامل بیماری اقدامات لازم انجام شده است.

حسینی تصریح کرد: دامی که مبتلا به بیماری کریمه کنگو بوده فاقد علائم بالینی مشهود است و دام مورد گزش کنه آلوده دوتا سه روز تب خواهد کرد و سپس به ناقل بیماری تبدیل خواهد شد.

وی درباره گروه‌های در معرض خطر بیماری تب کریمه کنگو، گفت: دامداران، چوب‌داران، پیرا دامپزشکان، دامپزشکان و سلاخ‌ها بیش از سایر عموم مردم احتمال ابتلاء به این بیماری را دارند.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان اظهار کرد: به‌منظور آگاهی‌بخشی به عموم شهروندان، توصیه‌های بهداشتی توسط دامپزشکی استان سمنان در قالب محتوای بصری در فضای مجازی، بروشور و پیامک به اطلاع شهروندان به‌ویژه دامداران و بهره‌برداران استان می‌رسد.

نظر شما