شناسهٔ خبر: 66934508 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

چهار هزار زوج نابارور خراسان‌شمالی از خدمات بیمه سلامت بهره‌مند شدند

بجنورد-ایرنا- مدیرکل بیمه سلامت خراسان‌شمالی از نشان‌دار شدن چهار هزار زوج نابارور این استان برای تامین هزینه‌های درمانی خبر داد و گفت: این اداره کل برای پرداخت هزینه‌های ناباروری محدودیتی ندارد.

صاحب‌خبر -

مهراد سفیدگران روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد:‌ از این تعداد ۲ هزار و ۱۹۲ نفر در سال ۱۴۰۲ و یکهزار و ۸۲۱ نفر در سال ۱۴۰۱ برای دریافت خدمات ناباروری نشان دار شدند.

وی افزود: طرح پوشش بیمه ای خدمات ناباروری در دولت سیزدهم اجرایی شده است و در این طرح زوجین نابارور خدمات ناباروری را با ۹۰ درصد پوشش تعرفه دولتی در مراکز دولتی و ۹۰ درصد پوشش تعرفه عمومی غیر دولتی در سایر مراکز شامل بخش خصوصی و خیریه و عمومی غیر دولتی دریافت می کنند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی گفت: ضوابط پوشش بیمه ای خدمات درمان ناباروری برای ناباروری اولیه و ثانویه است.

وی خاطرنشان کرد: نابارورهای اولیه، زوج های بدون فرزند هستند که پس از یکسال تلاش برای باروری به طور طبیعی، بارداری موفق نداشته اند و ناباروری ثانویه، زوجین دارای فرزند هستند که برای بارداری مجدد دچار مشکل هستند و پس از یکسال عدم پیشگیری بارداری نتوانسته اند باردار شوند.

سفیدگران تصریح کرد: خدمات و تکنیک های کمک باروری برای افرادی بکار می رود که با روش طبیعی قادر به بارداری نباشند و شامل خدمات لقاح آزمایشگاهی، لقاح داخل رحمی، میکرو اینجکشن و انتقال جنین فریز شده است.

وی اظهار کرد: براساس آخرین آمار ۷۳۳ هزار و ۵۸ نفر در چهار صندوق بیمه پایه درمان شامل صندوق کارکنان دولت، روستاییان، صندوق سایر اقشار و صندوق بیمه سلامت همگانی ایرانیان زیر مجموعه اداره کل بیمه سلامت خراسان شمالی، بیمه پایه درمان هستند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی گفت: از مجموع بیمه شدگان ۵۷۰ هزار و ۲۲۰ نفر در صندوق های بیمه سلامت همگانی ایرانیان و روستاییان به شکل رایگان بیمه شده اند.

حمایت از خانواده و جوانی جمعیت

وی با تاکید بر اجرای قانون جوانی جمعیت، گفت: در راستای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، خدمات تشخیصی و درمانی گروه سنی زیر هفت سال رایگان شده است.

سفیدگران گفت: در راستای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، تمامی خدمات بستری موقت، زیر نظر اورژانس و سرپایی شیرخواران و کودکان زیر هفت سال (به استثنا داروی سرپایی) و استفاده از ابزار در مراجعه به مراکز تشخیصی و درمانی بخش دولتی دانشگاهی رایگان است.

وی افزود: درمان رایگان تمام کودکان زیر هفت سال در صورت داشتن بیمه پایه امکان پذیر است.

به گزارش ایرنا، ۱۳۴ هزار و ۸۱۸ نفر از بیمه شدگان استان در صندوق سلامت همگانی، ۴۵۱ هزار و ۳۷۶ نفر بیمه شدگان صندوق روستایی، ۴۰ هزار و ۹۸۱ نفر نیز سایر اقشار هستند که شامل گروه های مختلفی از جمله سازمان های حمایتی از جمله کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی، طلاب و جانبازان است.

خراسان شمالی در میزان ناباروری، جزو استان های با خطر متوسط قرار دارد، به گونه ای که نرخ باروری در استان ۲.۱ درصد است

نظر شما