شناسهٔ خبر: 66934333 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: سینا | لینک خبر

معارفه سرپرست پژوهشکده توسعه تکنولوژی جهاددانشگاهی صنعتی شریف

صاحب‌خبر -
مراسم معارفه دکتر محمدرضا پارسانژاد سرپرست پژوهشکده توسعه تکنولوژی سازمان با حضور رییس و معاونین سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف برگزار شد.

به گزارش سینا از روابط عمومی سازمان جهاد دانشگاهی صنعتی شریف، در این مراسم دکتر محسن مردانی رییس سازمان ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت رئیس جمهور شهید و همراهان (شهدای خدمت) درخصوص اهمیت جلب منابع از بودجه­ ی طرح­‌های پیشران، ردیف بودجه و طرح‌­های کلان با هدف توسعه پروژه ­های فناورانه­ ی کشور در جهاددانشگاهی گفت: از آنجایی که پژوهشکده توسعه تکنولوژی سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف، پژوهشکده­ای فناور و دارای نام و پروژه ­های قوی و با اهمیت کشور است، با هماهنگی با دفتر مرکزی بر آن شدیم تا با حضور افراد متخصص دانشی و هدایت منابع یادشده به این سمت، اجرای پروژه‌های کلان تعریف شده و با اهمیت را تسهیل بخشیم.

لذا با پیشنهاد دکتر پارسانژاد که سبقه­ی دانشی و اجرایی بسیار قوی در این امر دارند و با تائید ریاست جهاددانشگاهی، و قبول وی برای پیوستن به سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف افق روشنتری را متصور هستیم.

در ادامه دکتر پارسانژاد با ابراز خرسندی از حضور در جمع متخصصان و محققان سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف، سه هدف عمده را به عنوان فعالیت‌­های پیش­روی این پژوهشکده بیان کردند و افزودند: کشور در حوزه ­های آب، انرژی و امنیت غذایی دچار مسئله است که با توجه به پتانسیل موجود سازمان و سابقه­ی درخشان فعالیت­ های انجام شده در این مجموعه در نظر است تا بر این اساس هدف­گذاری شده و اقدامات راهبردی در سطح کلان انجام شود. در هدف بعدی تاکید کردند که در نظر است علاوه بر موارد گفته شده در زمینه‌­های تخصصی لبه تکنولوژی همچون کوآنتوم نیز فعالیت‌های بنیادین انجام شود.

وی با اشاره به این که تمام فعالیت­‌ها در ساختار قبلی و بدون تغییر شرایط موجود انجام خواهد شد، اضافه کرد: فعالیت‌های جدید حکم کشتی جدیدی را دارد که در رودخانه جاری قبلی سازمان وارد شده و صرفا باعث پربارتر شدن فعالیت‌­های سازمان خواهد گشت و تغییر ساختار یا مدیریت ساختارها و منابع انسانی فعلی در نظر نیست و بسته به شناخت و امکان فعالیت در پروژه‌های اخذ شده امکان استفاده از ظرفیتهای فعلی پژوهشکده و سازمان وجود خواهد داشت.

وی شبکه‌­سازی نخبگان را یکی دیگر از اهداف اصلی فعالیت‌­های پژوهشکده عنوان نمود که حلقه‌­ای اصلی آن در سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف و پژوهشکده توسعه تکنولوژی شکل می­گیرد و منجر به استفاده از ظرفیت بهینه این پتانسیل خواهد شد.

دکتر پارسانژاد شکل­‌گیری کانون محققان خارج از کشور و هدایت آنان برای معرفی به مراکز مناسب و بهره­مندی کافی از آنان را یکی دیگر از اهداف مشخص شده در فعالیت­‌های پژوهشکده ذکر کرد که لازم است با توافق با سازمان این امر انجام شود.

مهندس عطائیان معاون آموزشی سازمان نیز در ادامه طرح اجرای پروژه­‌های محصول محور و خدمت محور را که تکرارپذیر باشد، عامل موفقیت‌­های بیشتر مجموعه عنوان کرد.

مهندس فاطمه حافظی معاون پژوهش فناوری سازمان نیز با اشاره به ماموریت سازمان در “مدیریت زیست بوم ملی نوآوری در فناوری­‌های نوین راهبردی و آینده نگر منتخب” اظهار امیدواری کرد تا ریاست محترم پژوهشکده نیز این ماموریت خطیر را در اهداف اصلی خود مدنظر قرار داده و در محقق‌­سازی آنها سازمان را یاری نماید.

مهندس علی مهدی­زاده معاون پشتیبانی سازمان نیز با اشاره به اهمیت جلب منابع برای تحقق پروژه‌­های پژوهشی و فناورانه افزود: پروژه‌­یابی و اخذ پروژه‌­های کارفرمایی در حال حاضر مهمترین منابع درآمد سازمان برای تحقق طرح‌­های پژوهشی فناورانه محسوب می­شود.

در ادامه مهندس حسن کمالی نماینده شورای مدیران، صدیقه فرهادی معاونت فرهنگی سازمان، معصومه مقصودیان مدیر حراست و راحله انوری مدیر روابط عمومی طی ضمن خیر مقدم و ارائه توضیحاتی در خصوص فعالیت‌­های حوزه‌­های مربوطه، حضور دکتر پارسانژاد را منشأ خیر و امیدبخش ارتقاء جایگاه کلان سازمان عنوان کردند.

کپی لینک لینک کپی شد

نظر شما