شناسهٔ خبر: 66934313 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

آغاز رهاسازی لارو میگو در گمیشان / ۷۰ درصد حجم استخرها آبگیری شد

مدیرکل شیلات گلستان از آغاز آبگیری استخرهای سایت میگو در گمیشان خبرداد و گفت: آبگیری۷۰ درصد حجم استخرهای پرورش میگوی مجتمع گمیشان برای ذخیره‌سازی آب و آمادگی برای رهاسازی بچه میگو (لارو) انجام شده است.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری ایمنا از گلستان، اسماعیل جباری امروز _پنجشنبه دهم خرداد_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آبگیری ۷۰ درصد حجم استخرهای پرورش میگوی مجتمع گمیشان برای ذخیره‌سازی آب و آمادگی برای رهاسازی بچه میگو (لارو) انجام شده است.
وی افزود: در کنار آبگیری مجتمع پرورش میگو از سوی سرمایه‌گذاران، عملیات لایروبی و ایجاد کانال جدید برای اتصال به آب دریای خزر نیز آغاز شده است و در قالب ایجاد سامانه پایدار آب، ادامه دارد.
مدیرکل شیلات گلستان اضافه کرد: با لایروبی کانال و ایجاد سه کیلومتر خط جدید کانال برای اتصال آب دریای خزر به مجتمع تا ۱۰ روز آینده تمام و دغدغه پرورش‌دهندگان میگو برطرف می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: حدود ۴۰۰ میلیون قطعه لارو میگو به استخرهای آماده شده مجتمع میگو گمیشان منتقل می‌شود.
جباری ضمن یادآوری این مطلب که سال‌های گذشته تمام لارو مورد نیاز مجتمع گمیشان از استان‌های جنوبی تهیه می‌شد، افزود: در سال‌جاری بخشی از لارو میگو در گلستان تولید می‌شود.
وی از تولید بیش از چهار هزار تُن میگو در مجتمع پرورش میگو در گمیشان خبر داد و گفت: ذخیره‌سازی بچه میگوها تا نیمه تیر ادامه دارد و برداشت میگو روزهای آخر شهریور آغاز می‌شود.

نظر شما