شناسهٔ خبر: 66934278 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

راز انتقال مهدی طارمی به اینتر فاش شد!

ستاره ایرانی پورتو سال‌های فوق‌العاده‌ای دور از کشورش سپری می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ مهدی طارمی پس از سپری کردن دوره چهار ماهه محرومیت که به‌خاطر انتقال غیرقانونی و بدون دریافت رضایت‌نامه از پرسپولیس به ریزه اسپور ترکیه پشت سر گذاشت و سپس با موافق سرخ پوشان راهی الغرافه شد، از روز پنجم بهمن‌ماه 96 به میادین بازگشت و نخستین بازی خود به‌عنوان لژیونر را مقابل السد تجربه کرد که از آن زمان تا کنون دوران طلایی را طی 6 سال و نیم سپری کرده و به اینتر میلان رسیده است.

به نقل از ورزش سه طارمی اولین بازی خود به‌عنوان لژیونر را با شکست سنگین چهار بر صفر تیمش مقابل السد پشت سر گذاشت، اما جدا از عملکرد تیمی، توانست آمار فردی درخشانی طی یک سال و نیم حضور در قطر داشته باشد و نمایش عالی او با گلزنی، پاس گل و گرفتن پنالتی در لیگ ستارگان، مقدمات حضورش در فوتبال اروپا را فراهم بیاورد و پنجره جدیدی از آینده برای او باز شود و پس از جدایی از فوتبال آسیا، با درخشش در ریو آوه و پورتو به اینتر میلان برسد.

با وجود اینکه الغرافه در زمان حضور طارمی تیم قدرتمندی نبود و فقط این ستاره ایرانی و وسلی اسنایدر را به‌عنوان مهره‌های شاخص در اختیار داشت و جایگاه جدولی مناسبی هم به دست نیاورد، اما این مهاجم ایرانی کارش را طی یک فصل و نیم انجام داد و آمار 13 گل در 29 مسابقه لیگ ستارگان، یک گل در یک بازی امیرکاپ و 6 گل در 8 دیدار لیگ قهرمانان آسیا مورد توجه باشگاه ریو آوه پرتغال قرار گرفت و این بازیکن را جذب کرد.

عملکردش در سال اول بازی در پرتغال خیره کننده بود و فراتر از تصور ظاهر شد، چراکه با وجود عدم تجربه بازی در لیگ برتر پرتغال، خودش را به‌عنوان یکی از برترین گلزنان فصل معرفی کرد و به طور مشترک عنوان آقای گلی را به دست آورد تا مدیران باشگاه پورتو را مجاب به پرداخت مبلغ 4/7 میلیون یورویی رضایت‌نامه وی کنند و او را به خدمت بگیرند.

فصل 20-2019 برای طارمی خاطره‌انگیز بود و در نخستین دوره حضورش در فوتبال اروپا، توانست 18 گل و دو پاس گل در 30 مسابقه لیگ برتر پرتغال، دو گل در سه بازی جام حذفی و یک گل در لیگ‌کاپ داشته باشد و پنالتی‌های پرتعدادی هم بگیرد تا این نمایش او را به پیراهن پورتو برساند و حالا که چهار سال از آن زمان گذشته، نمایش تحسین برانگیزی به‌عنوان یکی از لژیونرهای تاریخ فوتبال ایران ارائه داده است.

جدا از پنالتی‌هایی که طارمی برای پورتو گرفت و خود را به‌عنوان متخصص این کار در فوتبال پرتغال معرفی کرد، او 62 گل و 34 پاس گل طی چهار فصل اخیر در لیگ برتر این کشور به ثبت رساند که هیچ بازیکنی نتوانسته در این مدت به آن نزدیک شود و سال گذشته نیز عنوان آقای گلی را به دست آورد، اما نمایش او در سایر مسابقات هم بی‌نظیر بود.

طارمی در دوران چهار ساله حضورش در پورتو بیشترین نقش را در کسب افتخارات این باشگاه داشت و همراه با تیمش به یک قهرمانی در لیگ برتر پرتغال، سه قهرمانی در جام حذفی، یک قهرمانی در لیگ‌کاپ و دو قهرمانی در سوپر کاپ دست پیدا کرد و با کسب 7 جام از این کشور به ایتالیا سفر می‌کند.

آمار طارمی در چهار فصل حضورش در لیگ قهرمانان اروپا هم به‌عنوان یک لژیونر قابل قبول بوده که توانسته 9 گل به ثمر رساند و 5 پاس گل بدهد و دروازه تیم‌هایی مثل لیورپول، چلسی، یوونتوس، اتلتیکو مادرید و... را باز کند و یک گل هم در لیگ اروپا برابر لاتزیو زده است.

این ملی‌پوش پس از ترک پرسپولیس، 95 گل در رقابت‌های لیگ (قطر و پرتغال)، 20 گل در جام‌های داخلی مثل حذفی و سوپر کاپ و 17 گل در لیگ قهرمانان آسیا و اروپا و لیگ اروپا به ثمر رسانده که ثبت آمار 132 گل زده برای یک لژیونر ایرانی بی‌سابقه است.

طارمی با این آمار و عملکرد فوق‌العاده آماده رونمایی از سوی باشگاه اینتر میلان می‌شود و با آمادگی بالایی که در هفته‌های اخیر نشان داده، بدون شک می‌تواند در سری آ ایتالیا هم خودی نشان بدهد.

257 251

نظر شما