شناسهٔ خبر: 66934158 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

فعالیت ۳۰۰ مربی معارف مهدویت در تهران

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی با اشاره به فعالیت بنیاد فرهنگی حضرت مهدی در زمینه مهدویت، گفت: در استان تهران حدود ۳۰۰ مربی، معارف مهدویت را در بخش‌های بزرگسالان، کودکان و نوجوانان آموزش می‌دهند.

صاحب‌خبر -


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، ابراهیم آقابابایی مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی امروز با حضور در برنامه سلام خبرنگار با اشاره به برگزاری مرحله حضوری سومین دوره تربیت مربی مهدویت اظهار کرد: در استان تهران سومین دوره تربیت مربی مهدویت برگزار می‌شود که با انتشار فراخوان، افراد علاقه‌مند و واجد شرایط ثبت نام کردند و با انجام مصاحبه ورودی، حدود ۱۸۰ نفر برای شرکت در این دوره انتخاب شدند.
آقابابایی ادامه داد: این افراد در مرحله حضوری دوره شرکت کردند و قرار است که امروز آزمون نهایی در مرحله حضوری برگزار شود، دو مرحله دیگر از این دوره باقی می‌ماند که یک مرحله آن به صورت مجازی آموزش داده می‌شود و مرحله دیگر آن به صورت مطالعاتی و کارگاهی برگزار می‌شود، در پایان آموزش کارگاهی، خواهران و برادرانی که این مراحل را با موفقیت طی کننددر استان تهران مربی معارف مهدویت می‌شوند.
وی اضافه کرد: مربیان معارف مهدویت بیشتر به صورت نیرو‌های داوطلب و افتخاری با بنیاد همکاری دارند، ما در سطح شهر تهران حدود ۳۰ قرارگاه فرهنگی انتظار ایجاد کرده ایم که این مربیان به این قرارگاه‌ها معرفی می‌شوند و برای آحاد مردم مخصوصا در مدارس، دانشگاه‌ها و برای مردمی که علاقمند هستند دوره‌های آموزشی مهدویت، شامل معارف عمومی مهدویت مقدماتی و تکمیلی برگزار می‌کنند.

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی (عج) گفت: سال ۱۴۰۲ برای عموم مردم حدود ۶۰ دوره برگزار کردیم، امسال هم امیدوار هستیم این دوره‌ها و نشست‌های معرفت مهدوی با فعالیت این مربیان گسترش پیدا بکند.
آقابابایی اظهار کرد: در استان تهران حدود ۳۰۰ نفر مربی مهدویت در حوزه بزرگسال و کودک و نوجوان فعالیت می‌کنند.
وی ادامه داد: سال جاری برای اینکه توانمندی مربیان بالا برود ۳۲ ساعت آموزش حضوری و حدود ۲۰ ساعت آموزش مجاز و غیرحضوری تعریف شده است و حدود ۱۵ ساعت هم آموزش مطالعاتی دارند. بعد از گذراندن این مراحل در کارگاه‌های آموزش مهدویت شرکت خواهند کرد سپس گرایش‌های این مربیان انتخاب خواهد شد، بخشی از آنان که به حوزه کودک و نوجوان علاقه دارند وارد آن مسیر می‌شوند و بخشی هم در حوزه بزرگسالان آموزش دیده اند در این حوزه تدریس خواهند داشت ..
مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی (عج) درخصوص آموزش آشنایی با شبهات مطرح شده در حوزه مهدویت و جلوگیری از سوء استفاده از این موضوع گفت: بنای بنیاد حضرت مهدی موعود از ابتدا بر این بوده که حقیقت جریان مهدویت راستین را در میان مردم تبلیغ کند و آموزش دهد، عمده‌ترین فعالیتش را هم در زمینه آموزش برنامه ریزی کرده است، زیرا با برگزاری یک نشست این موضوع برای مردم نهادینه نمی‌شود، لذا برگزاری دوره آموزش معارف مهدویت در دو بخش ۱۶ ساعته پیش بینی شده است، ۱۶ ساعت آموزش ابتدایی و ۱۶ ساعت دوره تکمیلی.

آقابابایی ادامه داد: محور‌های اصلی موضوع مهدویت که یک بخش آن شناسایی شبهه‌های این حوزه است سعی کرده ایم از روحانیانی که در مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم آموزش دیده اند برای آموزش مربیان استفاده کنیم یعنی مربیان ما تحت آموزش مدرسان مرکز تخصصی مهدویت آموزش دیده اند. در حقیقت خط اصلی مهدویت راستین به این مربیان آموزش داده می‌شود که عمدتا بحث مهدویت در آیات قرآن و روایات است، همچنین پیشینه مهدویت و غرب و مهدویت واز این دست مباحث در این دوره‌ها به مربیان آموزش داده می‌شود.

نظر شما