شناسهٔ خبر: 66934065 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

با فیلم‌های پایان هفته

«رنگ خدا» و «خشت بهشت» در جدول پخش سیما

فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی مانند «رنگ خدا» و «خشت بهشت» 10 و 11 خرداد از شبکه‌های سیما پخش می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا، فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی و انیمیشن؛ «خشت بهشت»، «اسکیمر»، «رنگ خدا»، «سه ماهی» و ... پنجشنبه و جمعه 10 و 11 خرداد از شبکه‌های سیما روی آنتن می‌رود.

شبکه دو سیما

فیلم سینمایی «خشت بهشت» به کارگردانی مجید اسماعیلی، جمعه 11 خرداد ساعت 07:25 از شبکه دو سیما پخش خواهد شد. داستان فیلم درباره ابراهیم، نوجوانی است که به همراه برادرش در کوره آجرپزی کار می کند. او قصد دارد با پولی که به زحمت به دست آورده برای خود و برادرش خانه ای بسازد. اما با خبر فوت حضرت امام تصمیمش عوض می شود. او تصمیم می گیرد آجرهایی را آماده کند و به بهشت زهرا برده تا بر بالای مزار امام (ره) سایه بانی بسازد. مشغول این کار می شود و در روزی که حضرت امام را به بهشت زهرا می برند او نیز عازم می شود. اما متوجه می‌شود که نمی‌تواند این کار را انجام دهد. ابراهیم که از بی‌ثمر بودن تلاشش ناراحت است، در راه برگشت با دیدنِ منزل بی بی که هم اکنون سقف و دیوار آن رو به نابودی است، تصمیمی دیگر می‌گیرد. حمید ابراهیمی، سیروس همتی، حسین فرخی‌زاده و نصرت شاه نظری در فیلم تلویزیونی «خشت بهشت» بازی کرده‌اند.

شبکه سه سیما

<div id="video-display-embed-code_3465985"><script type="text/JavaScript" src="https://iqna.ir/fa/news/play/embed/4219089/3465985?width=400&height=300"></script></div>

فیلم سینمایی «رنگ خدا» به کارگردانی مجید مجیدی، جمعه 11 خرداد ساعت 08:45 به روی آنتن شبکه سه سیما می‌رود. داستان از این قرار است که: محمد رمضانی فرزند نابینای هاشم که در مدرسه نابینایان تحصیل می‌کند، برای گذراندن تعطیلات به خانه بازمی‌گردد. هاشم که پس از مرگ همسر خود با مادرش زندگی می‌کند، تصمیم به ازدواج مجدد می‌گیرد. او به‌همین منظور محمد را به کارگاه نجاری می‌فرستد. حسین محجوب، محسن رمضانی، سلامه فیضی و فرحناز سفری بازیگران این فیلم هستند.

شبکه نمایش

فیلم تلویزیونی «جشن تولد» به کارگردانی عباس لاجوردی، پنجشنبه 10 خرداد ساعت ۱۵:۰۰ از شبکه نمایش پخش می‌شود. این فیلم داستان یک خانواده اهل سوریه را روایت می‌کند که شب جشن تولد فرزندشان به نام رقیه است. اما با جشن آنها مصادف با حمله نیروهای تکفیری در شهر دمشق و کشتار مردم بی گناه می‌شود. آنها سعی می‌کنند برای نجات جان خود از شهر فرار کنند. اما توسط یکی از سران تکفیری دستگیر می‌شوند تا این که به کمک دو ایرانی به نام‌های ناصر و مهدی که از سربازان ایرانی در دوران جنگ تحمیلی در دفاع از خرمشهر بوده‌اند، موفق می‌شوند با نیروهای دشمن مبارزه کنند. علی‌رام نورایی، احمدی کاوری و نادین خوری در فیلم تلویزیونی «جشن تولد» بازی کرده‌اند.

شبکه امید

فیلم سینمایی «تنهای تنهای تنها» به کارگردانی «احسان عبدی‌پور»، پنجشنبه 10 خرداد ساعت ۱۷:۰۰ از شبکه امید پخش خواهد شد. در این فیلم خواهیم دید: رنجرو کودکی بوشهری با تخیلی قوی است که برای کارکنان روسی نیروگاه اتمی بوشهر ماهی می‌برد. وی با (الگ) کودکی روسی، به واسطه یک رویای کودکانه مشترک، آشنا و دوست می شود و هر چند زبان هم را نمی‌فهمند، اما بهترین دوستان همدیگر می‌شوند. میثم فرهومند، آرمان هوانسیان، ابراهیم تمهید، عباس جوادی، آنا پانوسیان، تیگران خزمالیان، عباس باک، حسین قفلی، محسن مکاری و غلامرضا فرح‌زاده در این فیلم سینمایی ایفای نقش کرده‌اند.
 
انیمیشن سینمایی «بهاران» به کارگردانی «حامد حاج‌ملاعلی و نوروز عباسی»، جمعه 11 خرداد ساعت ۱۷:۰۰ از شبکه امید پخش خواهد شد. در این انیمیشن خواهیم دید: حاج حبیب به اتفاق چند تن از جوانان جهاد برای جاده سازی یک روستا رفته اند و کشور در حال جنگ با عراق است. در روستا حشمت خان که محصولات کشاورزان را به قیمت پایین می‌خرد نمی‌خواهد که جاده ساخته شود چون در آن صورت کشاورزان می‌توانند محصولاتشان را خودشان به شهر ببرند و یا برای خرید لوازم کشاورزی و بذر به شهر بروند و می‌خواهد هر طور شده جلوی ساخت جاده را بگیرد.

شبکه افق

فیلم سینمایی «گذرگاه» به کارگردانی شریف عرفه، جمعه 11 خرداد ساعت ۱۰:۰۰ از شبکه افق پخش خواهد شد. این فیلم با بازی هاگیج عبدالعظیم، اسما عبدل یزید و یوسف احمد؛ روایت ایستادگی ارتش مصر در کانال سوئز در برابر اسرائیل است. به دلیل کمبود نیرو، ارتش مصر مجبور به عقب نشینی می شود و به خاطر این اقدام مورد انتقاد مردم مصر قرار می‌گیرد. انور یکی از فرماندهان ارتش مصر به همراه تعدادی از افراد متعهد و مبارز برای ماموریتی جدید علیه اسرائیل راهی می‌شوند و از وجود تعدادی از نیروهایشان که اسیر اسرائیلی‌ها هستند مطلع می‌شوند.

<div id="video-display-embed-code_3465986"><script type="text/JavaScript" src="https://iqna.ir/fa/news/play/embed/4219089/3465986?width=400&height=300"></script></div>

فیلم سینمایی «ستاره باران» به کارگردانی بهمن زرین‌پور، جمعه 11 خرداد ساعت ۱۷:۰۰ از شبکه افق پخش خواهد شد. داستان این فیلم طی حوادث انقلاب رخ می دهد. احمد و رحمان دو همسایه قدیمی‌اند که از کودکی با هم بزرگ شده اند. رحمان در چاپخانه‌ای کار می‌کند و فردی انقلابی است. احمد کارمند دخانیات است و تکلیف خود را با انقلاب نمی‌داند. محسن پسر رحمان و نادر پسر احمد هم با هم همسن و همبازی‌اند. عبدالرضا اکبری، قاسم زارع، شهرام عبدلی، محمدرضا داوودنژاد و مینا جعفرزاده در فیلم تلویزیونی «ستاره باران» بازی کرده‌اند.

شبکه سلامت (زیرنویس ویژه ناشنوایان)

فیلم سینمایی «سه ماهی» به کارگردانی حمیدرضا قربانی، جمعه 11 خرداد ساعت ۱۱:۰۰ با زیرنویس ویژه ناشنوایان از شبکه سلامت پخش می‌شود. این فیلم داستان زنی به نام الهام است که مبتلا به عارضه مغزی است و او در پذیرش یا عدم پذیرش عمل جراحی مردد است. هانیه توسلی، علیرضا کمالی، بابک کریمی، بهرام شاه محمدلو، امید روحانی و رویا افشار در فیلم سینمایی «سه ماهی» هنرنمایی کرده‌اند.

انتهای پیام

نظر شما