شناسهٔ خبر: 66933889 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

در فارس

آزادی زندانیان با کمک ۵۵ میلیارد تومانی خيران

خیران فارسی بیش از ۵۵ میلیارد تومان برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد کمک کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، در مراسم گرامیداشت روز ملی نسیم مهر در شیراز ، خیران بیش از ۵۵ میلیارد تومان به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد و حمایت از خانواده زندانیان کمک کردند.
این کمک‌ها در قالب اهدا یک واحد تجاری به ارزش بیش از ۵۰ میلیارد تومان و حدود ۵ میلیارد تومان کمک‌های نقدی خیران نیک اندیش جمع آوری شد.
رییس کل دادگستری فارس در این مراسم ، استان فارس را از استان‌های پیشتاز و موفق کشور در زمینه حمایت از زندانیان و خانواده‌های آنها برشمرد و گفت: در استان فارس منابع مالی پایدار برای انجمن حمایت از خانواده‌های زندانیان ایجاد شده است.
حجت الاسلام و المسلمین موسوی افزود: برخی موقوفات و کمک‌های خیران و دستگاه‌های اجرایی استان به این موضوع اختصاص یافته است.
وی همچنین گفت: در حال حاضر ۴۹ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد در زندان‌های استان را بانوان تشکیل می‌دهند که در صورت کمک ۳۰ میلیارد تومانی خیران نیک اندیش ، زمینه آزادی آنها فراهم می‌شود و به آغوش خانواده باز می گردند.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس و رئیس هیأت مدیره انجمن حمایت زندانیان شیراز هم گفت: درحال حاضر بیش از ۳ هزار خانواده زندانیان تحت پوشش انجمن حمایت از زندانیان شیراز هستند.
سید مصطفی بحرینی افزود: کمک به توانمندسازی خانواده زندانیان، بازپروری و آموزش حرفه‌ای زندانیان، ایجاد اشتغال موقت و دائم برای زندانیان پس از آزادی و حمایت‌های فرهنگی، آموزشی، درمانی و خدماتی از زندانیان و خانواده‌های آنها در دستور کار این انجمن است.
استاندار فارس هم در این مراسم مشکلات اقتصادی و فرهنگی را مهمترین عوامل ارتکاب جرم در جامعه برشمرد.
آقای محمد هادی ایمانیه افزود: با ایجاد اشتغال برای جوانان و تقویت بنیان‌های اعتقادی و فرهنگی افراد ، زمینه بزهکاری و وقوع جرم در جامعه کاهش می‌یابد.
وی از مردم استان فارس دعوت کرد با هر میزان توان مالی در ثواب آزادی زندانیان و حمایت از خانواده‌های آنها سهیم شوند .

<div id="video-display-embed-code_11168420"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4247635/11168420?width=600&height=350"></script></div>

 

نظر شما