شناسهٔ خبر: 66933252 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رهبران کشورهای عربی در پکن خواستار توقف جنگ غزه شدند

سبحان ثقفی‌نیا

سران کشورهای عربی در نشستی در کشور چین خواستار آتش بس فوری در غزه شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، حمد بن عیسی آل‌خلیفه، پادشاه بحرین در سخنرانی خود در دهمین کنفرانس مجمع همکاری چین و کشورهای عربی که امروز (پنجشنبه) در پکن درحال برگزاری است، گفت: بر گسترش تلاش‌ها برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین تاکید داریم.

به نقل از الخلیج آنلاین، وی خاطرنشان کرد: ما خواستار برگزاری کنفرانس بین‌المللی صلح برای ملت فلسطین و ایجاد دولت فلسطینی مستقل هستیم.

پادشاه بحرین همچنین همچنین تاکید کرد: برای توقف جنگ ویرانگر اسرائیل علیه نوار غزه از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

شیخ محمد بن زاید، رئیس دولت امارات  نیز در این نشست گفت: علاوه بر تلاش‌های بین‌المللی برای ایجاد آتش بس فوری در نوار غزه، همکاری مشترک عربی و چینی در این راستا و تلاش برای محافظت از مردم غزه، ورود کمک‌ها به این منطقه و ایجاد چشم‌اندازی برای صلح عادلانه و فراگیر و راه حل دودولتی امری مهم است.

عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر تاکید کرد: از جامعه بین المللی می‌خواهم بی وقفه روی اجرای فوری و پایدار کمک‌های بشردوستانه برای نوار غزه به منظور پایان دادن به وضعیت محاصره اسرائیل تلاش کنند. بار دیگر تاکید می‌کنم که هیچ راهی رای رسیدن به صلح و ثبات منطقه‌ای جز  حل و فصل فراگیر مسئله فلسطین وجود ندارد. پایبندی جدی و فوری به راه حل دو کشوری و به رسمیت شناختن حق مشروع فلسطینی‌ها در امر دستیابی به کشور مستقل خود را خواستاریم

انتهای پیام

نظر شما