شناسهٔ خبر: 66933154 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ورزشکاران، مقتداگران به اول پهلوان جهان اسلام هستند

میثاق وبیعت دوباره جامعه ورزش با امامین انقلاب با حضور وزیر ورزش و جوانان، رییس کمیته ملی المپیک برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط‌عمومی انجمن چوگوی فدراسیون ورزش‌های همگانی؛ رئیس، نایب رئیس  و رئیس کمیته فرهنگی و مسوولیت های اجتماعی  ورزش چوگوی ایران  بهمراه وزیر،معاونان، کارکنان وزارت ورزش و جوانان، رؤسا و سرپرستان فدراسیون ورزشی و همچنين مسؤولان کمیته های فرهنگی فدراسیون ها با حضور در مرقد امام بزرگوار ضمن زیارت مضجع شریف وتجدید میثاق با آرمان‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، نماز ظهر و عصر را به امامت  حضرت حجت‌الاسلام سید حسن خمینی تولیت آستان مقدس اقامه کردند.

طالب رجب پور  رئیس ورزش چوگوی ایران در مصاحبه با گروه های خبری صدا و سیما گفت؛ گاهگاهی فرصت ها در لابلای روزمرگی‌ها قایم میشوند اما امروز این دیدار وزیارت به یک فرصت خوب بدل یافت.

رئیس ورزش چوگوی ایران با ذکر خاطره‌ای از ایام ارتحال حضرت امام گفت؛ من یکی از مداحان برنامه‌های عزاداری شهر شیرود شهرستان تنکابن در آن ایام بودم و بهمراه یکی از رفقای دانشجویم آقا سید غلامرضا قاسم حسینی که حقیقتا تا پایان عمر شریف شان به آرمان‌های امام وانقلاب و رهبری معظم پایبند بوده و در روزهای آغازین سال جاری جان بجان آفرین تسلیت گفت  با پای پیاده بهمراه دانشجویان ،مسوولان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس   از شهرچالوس به تهران آمدیم تا همراه باسایر عزاداران امام راحل در همین بهشت زهرا سلام الله علیها به سوگ بنشینیم.

طالب رجب پور  افزود: آرمان‌های امام رحمت الله علیه که در همه شئونات فردی و اجتماعی هر ایرانی می‌تواند نقش اساسی و محوری داشته باشد مختص به یک زمان خاص نیست، به هرروی خردادماه سال ۱۳۶۸ ما برای پیاده آمدن به تهران و حضور در خیل داغداران با مرام  امام انگیزه های فراوانی داشتیم و اکنون که آرمان‌های آن پیرمرد عارف  مرور و مداقه می‌شود محبوبیت اش  در ایرانی ماندمان افزون‌تر می‌شود.

رئیس ورزش چوگوی فدراسیون ورزش‌های همگانی  تصریح کرد؛ امام خمینی ره به ورزشکاران و جامعه ورزش علاقه مند بودند و همواره توصیه می‌کردند که همه ورزشکاران، پهلوانان و قهرمانان میادین ورزشی به امیر متقیان حضرت علی ابن ابیطالب اقتدا کنند چون امام علی علیه‌السلام  قدرت بدنی اش در اختیار اسلام و خدمت به جامعه مسلمین  بود و ما وظیفه داریم به مولای متقیان و بزرگان دین تآسی کنیم تا با اقتدار راه کمال را طی کرده و جامعه مان را از  عواید از آن بهره مند سازیم.

پولاد خسروی  نایب رئیس ورزش چوگوی ایران  نیز گفت؛ همه تلاش ما حرکت در مسیر تحقق مفاد میثاق نامه هایی که می‌خوانیم و خصوصادراين صحن سرا بر زبان جاری می‌کنیم.

نائب رئیس ورزش چوگوی ایران افزود؛  امام راحل برای همه سطوح جامعه حرفها  داشته و با الهام از آیات و  روایات وارده از معصومین علیهم السلام برای اینکه ایران اسلامی در جهان ایران بماند و در جهان اسلام الگو گردد توصیه های فراوانی داشته و شامل  زمان حال و آینده سرنوشت کشور نیز هست.

سید جلال عرفانیان، رییس کمیته فرهنگی و مسوولیت های اجتماعی ورزش چوگوی ایران  گفت؛ زندگی امام همواره یک الگو بوده و ایشان برای همه سطوح جامعه و علی الخصوص  جوانان برنامه‌های راهبردی ارائه فرمودند که  ما مسوولان فرهنگی آن را باید به عنوان پیوست در برنامه‌های عملیاتی خود لحاظ کنیم.

رئیس کمیته فرهنگی و مسوولیت های اجتماعی ورزش چوگو افزود؛ انجمن ورزشی چوگو  در طول سال برنامه‌های متنوع فرهنگی خیلی خوبی دراين  ارائه و اجرایی کرده و همواره تلاش نموده تا فضای میادین تمرین و مسابقات ورزش چوگو بانشاط بر مدار اخلاق پهلوانی بماند.

نظر شما