شناسهٔ خبر: 66932782 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

حاشیه‌های امروز بهارستان؛

درگیری در مجلس درباره اعتبارنامه‌ها/ نمی‌گذارم به خانه‌تان برسید!

زهرا علیدادی

چند تن از منتخبان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز درباره اعتبارنامه‌ها با یکدیگر درگیر شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه علنی امروز (پنجشنبه ۱۰ خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی، بررسی اعتبارنامه منتخبان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در دستورکار قرار گرفت که در جریان بررسی این موضوع، برای دقایقی جو مجلس متشنج شد.

با ورود مجلس به بررسی اعتبارنامه‌ها، علیرضا سلیمی سخنگوی هیأت رئیسه مجلس تذکری درباره تصمیم گیری درباره چگونگی اعلام تصویب اعتبارنامه مطرح کرد که محمدباقر قالیباف در پاسخ به او توضیح داد که طبق قانون آئین نامه داخلی کار را انجام می‌دهیم و هر کسی اعتراضی به آئین‌نامه‌ای دارد، این اعتراض باید در شعب مطرح شود و روندی که ذکر شد، طی شود. اگر باز اعتراضی هم مطرح باشد، در هیچ جای آئین نامه نیامده که به اعتبارنامه در صحن مجلس می‌توان اعتراض کرد.

در زمان قرائت گزارش شعب درباره اعتبارنامه منتخبان، تعدادی از نمایندگان در جایگاه هیأت رئیسه و کنار میز نمایندگانی از معاونت قوانین حضور داشتند و بین برخی از آنان از جمله مالک شریعتی و غلامرضا تاجگردون درگیری لفظی شد.

اما این پایان درگیری نبود؛ مهرداد گودرزوند چگینی، منتخب رودبار و رضا تقی‌پور انوری، منتخب تهران نیز در جایگاه هیئت رئیسه با یکدیگر درگیر شدند و صدای فریاد آنان بلند شد و فضا به قدری متشنج شد که تعداد زیادی از منتخبان مجلس در اطراف این دو نفر جمع شدند و آنان را دعوت به آرامش کردند و در ادامه تقی‌پور و گودرزوند را از صحن مجلس خارج کردند.

حمید رسایی هم در جریان ارائه تذکری در صحن مجلس با اشاره به درگیری لفظی تعدادی از نمایندگان در جایگاه هیئت رئیسه، گفت: الان در جایگاه هیئت رئیسه و در حضور نمایندگان، یک نفر آقای شریعتی و سلیمی را تهدید کرده و گفته است که نمی‌گذارم شب به خانه‌تان برسید؛ یعنی چه؟ اینجا کجاست؟ این موضوع باید رسیدگی شود.

مالک شریعتی نماینده مردم در تهران هم این موضوع را تأیید کرد و در جمع خبرنگاران، گفت: امروز به جایگاه هیأت رئیسه رفتم که در آنجا آقای تاجگردون، من و علیرضا سلیمی را تهدید کرد.

نظر شما