شناسهٔ خبر: 66932322 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هشدار جهاد کشاورزی همدان نسبت به رشد سریع پوره سن در مزارع

همدان- ایرنا- جهاد کشاورزی استان همدان با صدور اطلاعیه ای نسبت به افزایش ناگهانی دما در روزهای اخیر و رشد سریع پوره سن غلات به کشاورزان استان هشدار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پنجشنبه ایرنا، در گزارش جهاد کشاورزی استان همدان آمده است: با توجه به گزارش اداره کل هواشناسی و افزایش ناگهانی دما در روزهای اخیر تا ۳۰ درجه سانتیگراد و ادامه شرایط جوی حاکم بر منطقه در روزهای آینده، پوره های سن غلات در اکثر نقاط استان با رشد سریع و ناگهانی به نرم مبارزه رسیده اند.

در این گزارش آمده است: جهاد کشاورزی استان همدان ضمن لغو مرخصی همه گروه های شبکه مراقبت در ایام تعطیل پیش رو ( حداقل به مدت سه هفته) نسبت به پایش مستمر مزارع و بر سمپاشی دستور اکید داده است.

جهاد کشاورزی استان همدان همچنین خواستار بهره گیری از همه امکانات و پتانسیل موجود در شهرستان ها از جمله، سخنرانی ائمه جمعه و جماعات، مکاتبه با فرمانداری ها، بخشداری ها، دهیاری ها و شورای اسلامی روستاهای تحت پوشش برای مقابله با پوره سن غلات شده است.

پایش ۵۵۶ هزار هکتار از مزارع گندم و جو برای مبارزه با پوره سن گندم در استان همدان آغاز شده است.

پوره سن گندم یکی از آفاتی است که می تواند به محصولات یک مزرعه صدمه زده و آنها را نابود کند.

۷۰ هزار هکتار مزارع گندم آبی، ۵۰ هزار هکتار مزارع جو آبی، ۳۴۴ هزار و ۵۰۰ هکتار مزارع گندم دیم و ۹۰ هزار هکتار مزارع جو دیم با ۷۰ تیم پایش و اقدام به رصد پوره سن گندم، می شود.

نظر شما