شناسهٔ خبر: 66932280 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آغاز ثبت نام از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری

ثبت نام داوطلبان انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در ستاد انتخابات کشور، آغاز شد.

صاحب‌خبر -

آغاز ثبت نام از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، بر اساس برنامه زمان بندی ابلاغی از سوی ستاد انتخابات کشور، چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از امروز پنجشنبه دهم تیر آغاز شده است و بر اساس این برنامه، ثبت نام از داوطلبان به مدت پنج روز در وزارت کشور و به صورت حضوری انجام می‌شود.
محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور پیشتر اعلام کرده بود داوطلبان چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پیش از مراجعه به ستاد برای ثبت نام، حتما اطلاعیه شماره یک این ستاد را که ناظر بر شرایط ثبت نام است، مطالعه و از واجد شرایط بودن خود اطمینان حاصل کنند.
سابقه تصدی حداقل مجموعاً چهار سال در مناصب مهم مانند معاونان روسای قوای سه گانه، اعضای شورای عالی امنیت ملی و اعضای مجمع تشخیص مصلت نظام از شرایط ثبت نام و حضور در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری ذکر شده است.
همچنین مدیر مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور، روسای سازمان ها، موسسات، نهاد‌های دولتی و موسسات و نهاد‌های عمومی غیر دولتی در سطح ملی، فرماندهان عالی نیرو‌های مسلح با جایگاه سرلشگری و بالاتر، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در سطح کشور، استانداران، شهرداران شهر‌های بالای دو میلیون نفر جمعیت، اشخاص، مقامات و مدیران هم طراز مناصب فوق به تشخیص شورای نگهبان، می‌توانند برای ثبت نام اقدام کنند.
اسلامی گفت: سلامت و توانایی لازم برای ایفای مسئولیت‌های ریاست جمهوری، حداقل سن ۴۰ سال تمام شمسی و حداکثر سن ۷۵ سال تمام شمسی در هنگام ثبت نام است.
داشتن مدرک تحصیلی حداقل کارشناسی ارشد یا معادل آن مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و یا مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه و ارائه برنامه‌ها و خط مشی‌های اجرایی در چارچوب صلاحیت و اختیارات قوه مجریه مبتنی بر اسناد بالادستی از جمله قانون اساسی و سیاست‌های کلی نظام و معرفی مشاوران برای تشریح برنامه‌ها و توان مدیریتی، از دیگر شروطی است که داوطلبان باید به آن توجه کنند.
از دیگر موارد شروط دوازده گانه که سخنگوی ستاد انتخابات، توجه به آن را از سوی داوطلبان مورد تاکید قرار داد، محروم نبودن از حقوق اجتماعی در زمان ثبت نام، نداشتن سابقه محکومیت کیفری موثر، نداشتن محکومیت قطعی کیفری به جرایم اقتصادی از جمله کلاهبرداری، رشاء و ارتشاء، اختلاس، تبانی در معاملات دولتی، پولشویی، اخلال در نظام اقتصادی کشور ، وابسته نبودن به گروه‌های غیر قانونی و نداشتن سوابق سوء امنیتی از جمله در فتنه سال ۱۳۸۸ و وابستگه نوبدن به رژیم گذشته و موثر نبودن در تحکیم آن است.
اسلامی همچنین گفت: همراه داشتن مدارک کامل شامل اصل شناسنامه عکس دار، اصل کارت ملی، دو قطعه عکس ۶ در ۴ و اصل مدرک تحصیلی (کارشناسی ارشد به بالا)، هنگام ثبت نام ضروری است .
چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که باید خرداد سال آینده برگزار می‌شد، پس از شهادت رئیس جمهور آیت الله رئیسی و جمعی از همراهانش، بر اساس قانون ، بصورت زودهنگام برگزار می‌شود.
زمان برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ، هشتم تیر امسال تعیین شده است.

نظر شما