شناسهٔ خبر: 66932035 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

از شیراز

پرواز نخستین گروه زائران حج تمتع به سرزمین وحی

نخستین گروه زائران حج تمتع از طریق فرودگاه بین المللی شهید آیت الله دستغیب شیراز، راهی سرزمین وحی شدند.

صاحب‌خبر -

یوسفی جانشین مدیر حج و زیارت فارس در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس ، گفت: پرواز‌های حامل زائران خانه خدا برای حضور در مراسم حج تمتع آغاز شد و در نخستین پرواز، ۲۷۰ نفر از فرودگاه شهید دستغیب اعزام شدند.
یوسفی با بیان این که پرواز‌ها در مدت ۷ روز انجام می‌شود، افزود: امسال ۳ هزار و ۴۷۳ نفر از استان‌های فارس وکهگیلویه و بویراحمد از طریق فرودگاه شهید دستغیب شیراز به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.
وی ادامه داد: سفر این افراد بیش از یک ماه طول می‌کشد و همه افرادی که از شیراز راهی می‌شوند، ۵ روز در شهر مدینه اقامت دارند و سپس برای اجرای اعمال، به مکه می‌روند.
جانشین مدیر حج و زیارت فارس ادامه داد: در قالب ۱۴ پرواز تا شانزدهم اردیبهشت، ۲۵ کاروان از نقاط مختلف استان از طریق فرودگاه بین المللی آیت الله شهید دستغیب شیراز به عربستان می‌روند.
وی از همراهان زوار خواست به دلیل فضای کم سالن پرواز‌های خارجی، مراسم بدرقه را در محلی غیر از فرودگاه برگزار کنند تا از ازدحام جمعیت جلوگیری شود.

<div id="video-display-embed-code_11169796"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4247519/11169796?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما