شناسهٔ خبر: 66931394 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

۲۶ مسابقه کشوری به میزبانی اردبیل برگزار شد

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل گفت: پارسال ۲۶ مسابقه کشوری در رشته‌های مختلف ورزشی به میزبانی این استان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

محمدعلی پهناور گفت: با وجود مشکلات، استان اردبیل زیرساخت‌های ورزشی خوبی دارد به طوری که پارسال ۲۶ مسابقه کشوری در رشته‌های مختلف ورزشی به میزبانی اردبیل برگزار شد.
مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی کشور در رده‌های سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان، بیستمین دوره مسابقات پرورش اندام قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی آسیایی در رده‌های سنی جوانان، بزرگسالان و پیشکسوتان و مسابقات کشتی پهلوانی جوانان کشور را از جمله رویداد‌های ورزشی عنوان کرد که پارسال در اردبیل برگزار شده است و افزود: طبق اعلام نظر کارشناسان، استان اردبیل در تمامی این مسابقات میزبان شایسته‌ای برای ورزشکاران، مربیان و شرکت کنندگان در این رقابت‌ها بود.
او از تلاش برای برگزاری منظم مسابقات در تمامی رشته‌های ورزشی در استان خبر داد و گفت: پارسال با برگزاری ۲۸۱ مسابقه انتخابی، در مجموع ۹۳ تیم در رشته‌های مختلف ورزشی به عنوان نمایندگان استان اردبیل در مسابقات قهرمانی کشور شرکت کردند.
پهناور با اشاره به اعزام ۲۱۵ ورزشکار به مسابقات قهرمانی کشور، گفت: پارسال همچنین ۳۵ تیم در رشته‌های مختلف ورزشی از این استان به مسابقات باشگاه‌ها و لیگ کشوری اعزام شدند.
او تصریح کرد: ورزشکاران استان اردبیل موفق به کسب ۸۶ مدال رنگارنگ انفرادی و ۱۶ عنوان تیمی در مسابقات کشوری شدند.
پهناور گفت: پارسال در مجموع بیش از ۱۰۰ ورزشکار از استان اردبیل به اردوی آمادگی تیم ملی کشورمان در رشته‌های مختلف ورزشی دعوت شدند.
مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل با اشاره به اعزام چهار ورزشکار به مسابقات جهانی و ۱۵ ورزشکار به مسابقات بین المللی از این استان در پارسال، بیان کرد: این ورزشکاران موفق شدند ۲ مدال رنگارنگ از مسابقات جهانی و چهار مدال رنگارنگ از مسابقات بین‌المللی کسب کنند.
پهناور با بیان اینکه پارسال در مجموع ۱۴ ورزشکار اردبیلی به همراه تیم‌های ملی کشورمان به مسابقات آسیایی هانگژو چین اعزام شدند، افزود: حاصل آن کسب مدال طلا توسط یوسف صبری در رشته ووشو برای کشور و کسب مدال برنز توسط تیم ملی گلبال ایران بود، که سه ورزشکار اردبیلی نیز عضو این تیم بودند.

نظر شما