شناسهٔ خبر: 66931015 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معرفی مناطق بکر شمال

شمال زیباترین و جذاب ترین و بکرترین منطقه برای سفر به شمار می رود. آب و هوای خوب و مطلوب و نزدکی به دریا سبب شده تا افراد زیادی این منطقه را برای سفر انتخاب کنند. در این مقاله مناطق بکر شمال به شما معرفی می شود.

صاحب‌خبر -

ایرنابازار- بدون‌شک شمال کشور بکرترین مناطق را در اختیار دارد. این منطقه از کشور به‌دلیل آب‌وهوای خوب، نزدیکی به دریا و کوه‌هایی که در اطراف آن قرار دارند، در اغلب ایام سال هوایی بارانی دارد و همین موضوع باعث خلق طبیعتی شگفت‌انگیز در آن می‌شود. تفاوتی ندارد که کدام شهر یا استان شمالی را به‌عنوان مقصد سفر خود انتخاب کنید و اجاره ویلا شمال را در کجا انجام دهید؛ زیرا در هر جایی می‌توانید مناطق بکر و دست‌نخورده که منظره‌ای تماشایی دارند را مشاهده کنید. در ادامه، چند منطقه بکر شمالی را معرفی خواهیم کرد.

آبشار هریجان

با اجاره ویلا در چالوس و سفر به این منطقه، می‌توانید از آبشار هریجان دیدن کنید. این آبشار با بیش از 9 متر ارتفاع، یکی از منحصربه‌فردترین آبشارهای رشته‌کوه البرز است که در روستایی با همین نام قرار دارد که اجاره ویلا چالوس در آن امکان‌پذیر است. این روستا در نزدیکی هزارچم قرار دارد و تقریبا در تمام‌های ایام سال فعالیت دارد؛ اما در ایام گرم سال به‌خصوص تابستان کم‌آب‌تر و در ایام سرد سال، پرآب و خروشان است. بهترین زمان برای بازدید از این آبشار، فصل بهار و ماه‌های اردیبهشت و خرداد است؛ اما در ابتدای پاییز تا نیمه آبان‌ماه هم می‌توانید بدون خطر و مشکل از این آبشار دیدن کنید.

پارک جنگلی چالوس

از دیگر جاذبه‌هایی که با اجاره ویلا در چالوس امکان بازدید از آن فراهم است، می‌توان به پارک جنگلی اشاره کرد. این پارک که در جاده تهران-چالوس قرار دارد، یکی از خوش‌آب‌وهواترین مناطق استان مازندران است و امکانات رفاهی متعددی مانند جایگاه بازی، میز و نیمکت، آلاچیق و ... در آن وجود دارد تا مسافران اقامتی راحت در آن داشته باشند. امکان اجاره ویلا چالوس در مناطق نزدیک به این پارک هم وجود دارد که در این صورت می‌توانید از هوای خوب منطقه هم لذت ببرید. هرچند بخشی از این پارک ساخته دست انسان‌ها است؛ اما جنگل منتهی به آن و رودخانه‌ای که از میانه پارک می‌گذرد، جزو بکرترین مناطق شمال محسوب می‌شود.

دریاچه سد دریوک

شگفتی‌های چالوس تمامی ندارند. یکی دیگر از مناطق بکر چالوس در دامنه کوه دال‌کمر و نزدیک به هزارچم، دریاچه سد دریوک با مساحتی بالغ‌بر یک هکتار است. اگر اجاره ویلا در چالوس را در نزدیکی هزارچم انجام دهید، تنها چند دقیقه با مراتع اطراف این دریاچه فاصله خواهید داشت و می‌توانید از صدای پرندگان بومی وحشی و هوای خوب منطقه لذت ببرید. این دریاچه در فصل زمستان، میزبان غازهای مهاجر است که اقامت آن‌ها در دریاچه، منظره‌ای تماشایی را به‌وجود می‌آورد.

معرفی مناطق بکر شمال

پارک ساحلی ملت

کمی دورتر از چالوس و نزدیک به آمل، محمودآباد وجود دارد که به ساحلی‌بودن شهرت داشته و یکی از مقصدهای محبوب شمال برای علاقه‌مندان به دریا و تفریحات آبی است. در شهر توریستی محمودآباد نیز جاذبه‌های دیدنی زیادی وجود دارند که با اجاره ویلا محمودآباد، امکان بازدید از آن‌ها فراهم است. یکی از این جاذبه‌ها، پارک ساحلی ملت است که انواع ویلا محمودآباد را می‌توانید در نزدیکی آن پیدا کنید. این پارک دارای جاذبه‌های رفاهی زیادی است و ساحل تمیز آن، یکی از بهترین ساحل‌ها در شمال کشور محسوب می‌شود.

جنگل اهلم

یکی دیگر از نقاط بکر شمالی که با رزرو ویلا محمودآباد به‌راحتی می‌توانید از آن دیدن کنید، جنگل اهلم است. این جنگل، قدیمی‌ترین جنگل زنده هیرکانی در مازندران است که امروزه به‌عنوان تفرجگاهی محبوب برای علاقه‌مندان به طبیعت شناخته می‌شود. اجاره ویلا محمودآباد در این جنگل امکان‌پذیر نیست؛ اما مناطق اطراف جنگل، این امکان را برای مسافران فراهم می‌کنند؛ بااین‌حال اگر به طبیعت علاقه‌مند بوده و اجاره ویلا شمال را در یکی دیگر از شهرها یا مناطق محمودآباد انجام دهید، می‌توانید در این جنگل کمپ کنید و شب را در آن سپری کنید.

جنگل بونده

یکی دیگر از نقاط دیدنی و توریستی محمودآباد که مسافران علاقه زیادی به آن نشان داده و درعین‌حال جزو مناطق بکر شمالی محسوب می‌شود، جنگل بونده است. این جنگل که با رزرو ویلا محمودآباد به‌راحتی می‌توانید از آن دیدن کنید، برخلاف دیگر نقاط شهر که هوایی شرجی دارد، از آب‌وهوایی دلچسب و خنک برخوردار است و اصلا شرجی نیست.

به‌لطف درختان افرا، سپیدار، بلوط، نارون و توسکا، این منطقه آب‌وهوایی فوق‌العاده دارد و البته این پوشش گیاهی، منظره بی‌نظیری را نیز برای آن فراهم کرده‌است. اگر به عکاسی علاقه دارید و به فکر گرفتن چند عکس زیبا در طبیعت بکر شمال هستید، این منطقه بهترین پیشنهاد ما به شما است. از دیگر ویژگی‌های جنگل بونده می‌توان به امنیت منطقه اشاره کرد. هرچند این جنگل هم زیستگاه حیوانات وحشی است؛ اما از حدی فراتر نمی‌روند و معمولا در اعماق جنگل زندگی می‌کنند. درنتیجه، اگر به کمپ‌زدن علاقه داشته باشید، امکان انجام این کار در جنگل برای شما فراهم خواهد بود.

معرفی مناطق بکر شمال

سخن پایانی

صحبت‌کردن درمورد مناطق بکر شمالی را می‌توان ساعت‌ها ادامه داد؛ زیرا مناطق بکر و دیدنی این منطقه به وسعت تمام ایران است؛ بااین‌حال، در این مطلب به معرفی چند مورد از مهم‌ترین آن‌ها پرداختیم. برای بازدید از این مناطق، ابتدا باید برای اجاره ویلا شمال اقدام کنید که این کار ازطریق سایت شب امکان‌پذیر است. مسافر هر کدام از شهرهای شمالی که باشید، می‌توانید اجاره ویلا را در همان شهر انجام دهید؛ زیرا در این سایت لیستی کامل و متنوع از ویلا و اقامتگاه برای مسافران وجود دارد. جهت اجاره ویلا شمال در سایت شب، کافی است منطقه موردنظر را انتخاب کنید تا براساس آن لیست ویلاها، سوئیت و خانه‌های قابل رزرو، در اختیار شما قرار بگیرد. اجاره ویلا در چالوس، ویلا محمودآباد، نوشهر، رامسر و ...، ازجمله خدمات سایت شب است.

*** محتوای این مطلب تبلیغاتی و از سوی سفارش دهنده تهیه شده است و ایرنا مسئولیتی درباره آن ندارد.

نظر شما