شناسهٔ خبر: 66928695 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

نفت سقوط کرد، بقا پیچیده‌تر شد

روزنامه جوان

این هفته هم نه پرسپولیس پاپس کشید، نه استقلال. همین رقابت تنگاتنگ کافی بود تا داستان قهرمانی به روز آخر کشیده شود. پرواضح بود که کار هر دو تیم سخت است؛ قزوینی‌های تازه‌وارد که حضورشان در لیگ‌برتر با سروصدای بسیار و حاشیه‌های فراوان همراه بود

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: جدال قهرمانی به هفته پایانی کشید، درست برعکس نبرد قعرنشینان که تکلیف یکی از آن‌ها را نفت در اصفهان مشخص کرد. 
دراماتیک‌ترین اتفاق هفته بیست‌و‌نهم رقابت‌های لیگ‌برتر، اما بی‌شک سقوط نفت آبادان بود، تیمی که سرانجام بعد از ۱۰ سال دست و پنجه نرم کردن با مشکلات ریزودرشت مدیریتی تسلیم و روانه لیگ یک شد! هرچند که سناریوی این داستان تلخ از ابتدای فصل نوشته شده بود و برزیلی‌های آبادان چوب ندانم‌کاری مدیرانی را خوردند که هزاران کیلومتر دورتر از اصل ماجرا برای نفت تصمیم‌گیری می‌کردند، تصمیماتی که یکی بدتر از دیگری بود! اما تیر خلاص را ذوب‌آهن با برتری در اصفهان زد و پای برگه سقوط تیم محبوب شهر آبادان را امضا کرد. تیمی که فصل گذشته با حمایت‌ها و شارژ مادی و معنوی رئیس کل ورزش استان خوزستان موفق به بقا در سطح نخست فوتبال کشور شد، اما از آنجا که درمان‌ها مقطعی بود نه اساسی، اتفاقی که قرار بود سال گذشته بیفتد امسال رخ داد. حالا نفت مانده و بازی وداع با لیگ برتر که هفته آینده برابر تراکتور در تختی آبادان برگزار می‌شود. چشم در چشم هوادارانی که ناباورانه شاهد دوری تیم محبوبشان از سطح اول فوتبال کشور هستند. 
 
این هفته هم نه پرسپولیس پاپس کشید، نه استقلال. همین رقابت تنگاتنگ کافی بود تا داستان قهرمانی به روز آخر کشیده شود. پرواضح بود که کار هر دو تیم سخت است؛ قزوینی‌های تازه‌وارد که حضورشان در لیگ‌برتر با سروصدای بسیار و حاشیه‌های فراوان همراه بود، در طول فصل نمایش قابل قبولی داشتند و همین مسئله پرسپولیس را نگران کرده بود، خصوصاً که اوسمار بیش از هر کسی به اشکالات و ایرادات شاگردانش واقف بود و این مسئله صدرنشینی سرخپوشان را در قزوین تهدید می‌کرد، به‌خصوص اگر قرار بود پرسپولیس عملکردی مشابه نیمه نخست بازی با استقلال خوزستان داشته باشد، اما با وجود آنکه شاگردان سعید دقیقی ۹۰ دقیقه طول و عرض زمین را دویدند، این پرسپولیس بود که به خواسته خود رسید و به عنوان تیم برتر میدان را ترک کرد. شمس‌آذر حتی گل زودهنگامی را هم که دریافت کرده بود جبران کرد، اما پرسپولیس که در قزوین به دنبال برتری برای حفظ صدرنشینی و نزدیک‌تر شدن به جام قهرمانی بود، پا پس نکشید. هرچند که کم‌تجربگی باعث گل به خودی شمس آذر شد، اما پرسپولیس حتی قبل از این اشتباه میزبان هم کار را یکسره کرده بود تا برتری استقلال مقابل گل‌گهر سودی برای نکونام و یارانش نداشته باشد. 
 
استقلال امروز تاوان یک لحظه غفلت در بازی با نساجی را پس می‌دهد. تیمی که هفته‌ها صدرنشین بود و مدعی اصلی قهرمانی به واسطه لغزشی کوچک جایگاه خود را دودستی تقدیم رقیب دیرینه کرد و حالا با وجود کسب نتیجه هم تنها در صورتی موفق به بازپس گرفتن صدر جدول می‌شود که پای پرسپولیس بلغزد تا جام این فصل سرازیر دستان استقلال شود. اتفاقی که این هفته رخ نداد تا رقابت سرخابی‌های پایتخت به هفته آینده بکشد. هفته سرنوشت‌سازی که حاشیه‌ها و داستان‌هایش درست بعد از به صدا درآمدن سوت پایان بازی‌های هفته بیست‌ونهم بود که آغاز شد. 
گل‌گهر ترک عادت نکرد و این‌بار هم همان حریف همیشه بازنده برابر استقلال بود و آزادی یک‌بار دیگر برای این تیم با شکست همراه بود، اما کسب نتیجه برابر گل‌گهر به تنهایی نمی‌توانست آبی‌پوشان پایتخت را به سرمنزل مقصود برساند، خصوصاً که برتری جالب توجه نساجی مقابل هوادار باعث شده پیکان خطر را بیخ گوش خود احساس کند، به‌طوری‌که عدم نتیجه‌گیری مقابل استقلال اگر با نتیجه‌گیری فولاد و استقلال خوزستان همراه باشد، پیکان باید غزل خداحافظی را با لیگ برتر بخواند و این چیزی نیست که خودروسازان بخواهند، به همین دلیل هم نکونام خوب می‌داند کار برای او و تیمش تا چه اندازه سخت است. شاید به همین دلیل او بعد از کسب هجدهمین برد این فصل بیشتر متفکر بود تا خوشحال. 
 
درست زمانی که سرخابی‌های پایتخت رقابتی تنگاتنگ را برای نزدیک شدن هرچه بیشتر به قهرمانی این فصل داشتند، نساجی مازندران با خلق نتیجه‌ای جالب توجه توانست خود را از محدوده خطر دور کند، تیمی که تا همین چند هفته قبل یکی از کاندیدا‌های سقوط به لیگ یک بود، بعد از برتری پرگل مقابل استقلال خوزستان، تساوی با استقلال تهران و سپس پیروزی ۵ بر صفر مقابل هوادار خود را تا رده یازدهم بالا کشید تا کاملاً از محدوده خطر دور شود و در حاشیه امنیت قرار گیرد. نتیجه‌ای که حساسیت بازی‌های هفته بعدی را چند برابر کرد، چراکه حالا پیکان برای فرار از محدوده خطر است که می‌جنگد، خصوصاً که فولاد بعد از تساوی این هفته با پیکان یک برد می‌خواهد، به‌خصوص اگر هوادار هفته آینده نقش ناجی استقلال خوزستان را هم بازی کند.

نظر شما