شناسهٔ خبر: 66928628 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

گسترش جنگ هیبریدی روسیه علیه اتحادیه اروپا

سازمان امنیت سایبری اروپا از گسترش جنگ هیبریدی روسیه علیه اتحادیه اروپا وغرب بخصوص در سایه جنگ اوکراین و در آستانه انتخابات اروپا خبر داده و در این باره هشدار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم ، "ان تی وی" آلمان در مطلبی نوشت: حملات سایبری این روزها ابزاری برای جنگ ترکیبی هستند. گفته می شود که حملات روسیه در ماه های اخیر به میزان قابل توجهی در غرب افزایش یافته که البته اغلب موفقیت کمی به دنبال داشته است. خطر دیگر جعل های خوش ساخت در شبکه های اجتماعی است که قبل از انتخابات اروپا در حال افزایش است.

در اتحادیه اروپا، حملات سایبری توسط گروه هایی که اغلب توسط روسیه حمایت می شوند، در ماه های اخیر به طور قابل توجهی افزایش یافته است.

"یوهان لپاسار"، رئیس سازمان امنیت سایبری اروپا (انیسا)، در سخنانی در آتن، پایتخت یونان گفت: تعداد حملات هکرهای با انگیزه سیاسی علیه زیرساخت های اروپایی از سه ماهه چهارم سال 2023 تا سه ماهه اول سال 2024 دو برابر شده است. وی تاکید کرد: در این حملات دست عناصر تهدیدی در کار است که هدف اصلی آنها ایجاد اختلال است.

"لپاسار" در این باره گفت که حملات با انگیزه های ژئوپلیتیکی از زمان آغاز حمله بزرگ روسیه به اوکراین در 24 فوریه 2022 به طور پیوسته افزایش یافته است. Enisa ( انیسا) در گزارش سالانه خود برای سال 2023 افزایش حملات و حوادث باج افزاری را که موسسات عمومی را هدف قرار می دهند، ثبت کرده است.

"لپاسار" گفت که این روش های حمله اغلب در اوکراین قبل از گسترش به کشورهای اتحادیه اروپا آزمایش شده است. وی گفت: این بخشی از جنگ روسیه است که آنها به صورت فیزیکی در اوکراین و همچنین به صورت دیجیتالی در سراسر اروپا به راه انداخته اند. وی تاکید کرد: در بیشتر موارد آنها موفق نخواهند شد.

شهروندان 27 کشور عضو اتحادیه اروپا از 6 تا 9 ژوئن به اعضای پارلمان اروپا رأی خواهند داد و در انتخابات پارلمانی شرکت خواهند کرد. امسال همچنین این انتخابات در ایالات متحده آمریکا، بریتانیا و سایر کشورها برگزار خواهد شد. مقامات امنیتی هشدار می دهند که خطر کمپین های مخرب وجود دارد.

کارشناسان می گویند همچنین از هوش مصنوعی نیز برای تأثیرگذاری بر رأی دهندگان غربی با اطلاعات گمراه کننده یا نادرست استفاده می شود. اینها شامل کلیپ های ویدیویی و صوتی فوق واقعی است که به عنوان دیپ فیک شناخته می شوند. لپاسار گفت: از جمله همچنین توسط مقامات امنیت سایبری کشورهای عضو تأکید شده است که اطلاعات نادرست و دستکاری اطلاعات مبتنی بر هوش مصنوعی یک تهدید بزرگ است.

وی گفت که امنیت سایبری باید به طبیعت دوم طراحان و مصرف کنندگان تبدیل شود. لپاسار همچنین تاکید کرد: "من معتقدم که ما با چالش اجتماعی درک امنیت دیجیتال به همان شیوه ای که امنیت در محیط های حمل و نقل روزمره وجود دارد روبرو هستیم." هنگامی که رانندگی می کنیم، از اتفاقاتی که در اطرافمان می افتد آگاه هستیم. ما هوشیار هستیم. ما باید همان رفتارها و عادات را به طور غریزی هنگام حرکت در یک محیط دیجیتال اعمال کنیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما