شناسهٔ خبر: 6692805 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

شمار شهدای غزه به ۱۲۱ تن رسید/ حمله قایق های توپ دار

تاکنون براثر حملات هوایی و توپخانه ای صهیونیست ها به غزه دستکم ۱۲۰ تن شهید و بیش از هشتصد نفر مجروح شده اند.رژیم صهیونیستی درپنج روز گذشته ۸۶۰ بار یعنی هر چهار و نیم دقیقه یک بار باریکه غزه را هدف قرار داده است.

صاحب‌خبر -



به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،جنگنده ها و توپخانه اشغاگران از دیشب تا بامداد امروز ده ها  بار نوار غزه را  هدف قرار دادند. باریکه غزه  چندین بار هم هدف حملات توپخانه ای و قایق های توپ دار اشغالگران قدس قرار گرفته است.

حملات رژیم صهیونیستی به غزه

براساس آخرین خبرها  آمار شهدای حملات هوایی صهیونیست‌ها به غزه به 120 تن رسیده است که در میان شهدا دست‌کم  23 کودک دیده می شوند. در این حملات  به بیش از 800  فلسطینی زخمی شده اند.

غزه

شهدای غزه

دراین حال  رئیس ستاد ارتش رژیم اشغالگر قدس از اماده بودن این رژیم برای حمله گسترده زمینی به غزه خبر داد.  ارتش رژیم صهیونیستی 40 هزار نیروی ذخیره خود را فراخوانده و تانک های خود را در مرز با نوار غزه مستقر کرده است. وزیر جنگ رژیم صهیونیستی دستور آغاز عملیات نظامی زمینی در غزه را صادر کرد. موشه یعلون وزیر جنگ رژیم صهیونیستی از شروع عملیات محدود نظامی زمینی در غزه خبر داد.

نیروهای مقاومت فلسطین هم در پاسخ به حملات صهیونیست ها به مردم بی گناه غزه ، بسیاری از شهرهای فلسطین اشغالی  به ویژه تل‌آویو، غوش دان، اَسدود، سِدیروت، المَجدَل و بِئرسَبع را با ده ها موشک هدف قرار دادند که بر اثر آن شماری از صهیونیست ها کشته و زخمی شدند.


نتانیاهو
گزارش ها حاکی است  درپی اصابت پنج موشک نیروهای مقاومت به تل آویو در روز جمعه ، نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی ، مجبور به ناتمام گذاشتن نشست خبری خود و فرار از محل شد.

نتانیاهو  در این نشست با تاکید بر ادامه حملات به غزه و تلاش برای ترور سران مقاومت ، گفت : حملات  اسرائیل به غزه فقط  در چهار روز گذشته - دو برابر عملیات های جنگ 8 روزه غزه در سال 2012 بوده است  .بنا بر اعلام منابع خبری صهیونیستی بسیاری از شهرها  ازجمله شهر غوش دان، از بیم حملات نیروهای مقاومت ، به شهر ارواح تبدیل شده است .  آژیر خطر دربسیاری از شهرهای و شهرک های صهیونیست نشین ازجمله  شهرک اشغالی اشکول به صدا درآمده است.

 

دانلود

 

 

دستیابی به منابع گازی انگیزه اصلی رژیم صهیونیستی از حمله به غزه

روزنامه گاردین فاش کرد ؛ هدف واقعی اسرائیل از حمله به نوار غزه، تسلط بر منابع گازی کشف شده در سواحل این منطقه و مقابله با بحران انرژی در فلسطین اشغالی است. این روزنامه به سخنان قبلی موشه یعلون وزیر جنگ اسرائیل درباره تلاش برای بهره برداری از منابع گازی اشاره کرد که در سال 2000 نزدیک سواحل غزه کشف شده بود.حجم ذخایر گاز کشف شده در سواحل نوار غزه 1400 میلیارد فوت مکعب برآورد می شود که درآمد سالانه فروش آن به چهار میلیارد دلار می رسد.

 

محکومیت حملات رژیم صهیونیستی به غزه از سوی برخی کشورها
به دنبال ادامه حملات نظامی رژیم صهیونیستی به فلسطینیان نوار غزه دولت های یمن،‌ونزوئلا، موریتانی، ‌کویت، بحرین و پاکستان تجاوزات این رژیم به غزه را محکوم کردند و از جامعه جهانی و شورای امنیت خواستند به مسئولیت های خود در مهار کردن جنگ طلبی رژیم صهیونیستی و اعلام آتش بس در سرزمین های اشغالی فلسطین و حمایت از مردم غزه عمل کنند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهورروسیه نیز در تماس تلفنی با نتانیاهو توقف حملات به غزه را خواستار شد. عمار الحکیم رئیس مجلس اعلای اسلامی و مقتدا صدر رهبر جریان صدر در عراق نیز با محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی توقف حملات به غزه را خواستارشدند.

 


شورای همکاری خلیج  فارس جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کرد
عبد اللطیف بن راشد الزیانی دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس در بیانیه ای اعلام کرد: ادامه حملات و جنایت های رژیم صهیونیستی به اراضی اشغالی فلسطین  در کرانه باختری  رود اردن و نوار غزه و  اقدام  تل آویو در اجرای سیاست انتقام و سرکوب فلسطینی ها نقض آشکار حقوق ملت فلسطین ، اصول و قوانین بین المللی است. وی از جامعه بین المللی و شورای امنیت سارمان ملل متحد خواست به مسئولیت مهم خود عمل و اقدام فوری برای حمایت از فلسطینی ها و توقف حملات خصمانه و وحشیانه اسرائیل به نوار غزه  انجام دهند.

 

رژیم صهیونیستی از سلاح ممنوعه استفاده می کند.
حقوقدانان و پزشکان فلسطینی رژیم صهیونیستی را در تهاجم به نوار غزه، به استفاده از سلاح ممنوعه متهم کردند. اشرف قدرت سخنگوی وزارت بهداشت در غزه به خبرگزاری آناتولی گفت:« بسیاری از شهدایی که به بیمارستان های نوار غزه منتقل شده اند اجسادشان کاملا سوخته و یا از هم پاشیده شده بود. این اتفاق نشان می دهد سلاحی که اشغالگران استفاده می کنند سلاح مرگباری است که اجساد قربانیان را متلاشی می کند. معاینات اولیه مجروحان این حوادث نیز این نظریه را تایید می کند.» در جنگ هایی که سال های 2008 و 2012 علیه نوار غزه به راه افتاده بود از تسلیحاتی استفاده شده بود که در قوانین بین المللی استفاده از آنها ممنوع است و امروز نیز شاهد استفاده از این سلاح علیه مردم فلسطین هستیم.

نظر شما