شناسهٔ خبر: 66927411 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

رسانه عبری زبان: اسرائیل با آتش بس طولانی موافقت کرد

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی ادعا کرد تل‌آویو در طرح پیشنهادی جدید خود برای مبادله اسرا، با آتش بس طولانی مدت (خواسته حماس) موافقت کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، این رسانه عبری زبان امروز سه شنبه اطلاعاتی را منتشر کردند که آن را جزئیاتی از طرح پیشنهادی کابینه اسرائیل برای مبادله اسرا نامیده و تاکید کرد آن را تحویل دو میانجی مصری و قطری داده شده است.

شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی در این رابطه مدعی شد اسرائیل در طرح پیشنهادی خود با آتش بس طولانی مدت هم موافقت کرده اما آن را منوط به پایان اولین دور از توافق کرده است.

این رسانه به نقل از مسئولین غربی که مذاکراتی را با طرف اسرائیلی انجام می‌دهند نیز فاش کرد: پیشنهاد آتش بس بلند مدت در واقع طرح جدیدی است که در اختیار میانجی‌ها قرار گرفته و فرض بر این است که آنها نیز آن را در اختیار جنبش حماس قرار خواهند داد و در آن تاکید شده است که موضع اسرائیل در بر گیرنده موافقت با آتش بس‌های بلند مدت است.

شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی در ادامه گزارش خود همچنین فاش کرد، این پیشنهاد در واقع منعکس کننده نظر نهادهای امنیتی اسرائیل است که به شدت از این امر حمایت کرده و تصور می‌کنند که اسرائیل با این کار خود فشار مضاعفی را بر السنوار وارد می‌کند.

گفتنی است هیچ یک از مسئولین کشورهای میانجی یا رهبران حماس در رابطه با وجود چنین بندی در طرح پیشنهادی اظهار نظر نکرده‌اند.

انتهای پیام/

نظر شما