شناسهٔ خبر: 67331467 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

انتقاد نتانیاهو از کاهش ارسال تسلیحات از آمریکا به اسرائیل

اقتصادنیوز: نخست وزیر اسرائیل گفت: از حدود چهار ماه قبل ارسال تسلیحات از آمریکا به اسرائیل کاهش قابل توجهی یافته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا به نقل از خبرگزاری فلسطینی «سما»، نتانیاهو در ابتدای جلسه امروز یکشنبه کابینه خود با انتقاد از آنچه آن را کُندی کمک تسلیحاتی آمریکا به رژیم صهیونیستی خواند، گفت: از حدود چهار ماه قبل ارسال تسلیحات از آمریکا به اسرائیل کاهش قابل توجهی یافته است.

خبر مرتبط
پشت پرده تشدید حملات اسرائیل در جنوب لبنان/ نتانیاهو چه در سر دارد؟

اقتصادنیوز: کارشناس مسائل منطقه با بیان این‌که اگر حزب‌الله مورد حمله واقع شود، از طرف ایران و سایر گروه‌های مقاومت مورد حمایت قرار می‌گیرد، گفت: رژیم صهیونیستی در تلاش است تا روند حرکات حزب‌الله لبنان را در درگیری‌ها کُند کند.

او افزود: در طول هفته‌ها از دوستان آمریکایی‌ خود خواستیم که روند بارگیری [تسلیحات برای رژیم اسرائیل] را تسریع کنند. ما این درخواست را بارها و بارها تکرار کردیم اما وضعیت تغییر نکرده است.

وی درعین حال افزود: با توجه به آنچه اخیرا شنیدم، معتقدم که موضوع سلاح های آمریکایی در آینده نزدیک حل خواهد شد.

نتانیاهو سه‌شنبه گذشته نیز با انتشار ویدیویی از تاخیر دولت آمریکا در انتقال محموله‌های سلاح و مهمات به رژیم اسرائیل انتقاد کرده بود و انتقاد امروز او از اختلافات بین تل آویو و واشنگتن حکایت دارد.

نتانیاهو در جلسه امروز کابینه همچنین بر مخالفت خود با جنگ علیه نوار غزه و آنچه آن را برپایی کشور به زعم خود «تروریستی» فلسطین خواند، تاکید کرد و توهم خود مبنی بر لزوم باقی نماندن جنبش حماس را تکرار کرد.

او به وضعیت ناگوار رژیم صهیونیستی در جبهه نبرد با حزب الله در شمال فلسطین اشغالی نیز اشاره کرد و گفت: این کابینه متعهد است که ساکنان جنوب و شمال (فلسطین اشغالی) را سالم به خانه هایشان بازگرداند.

به دلیل حملات مقاومت اسلامی لبنان به شمال فلسطین اشغالی هزاران صهیونیست مجبور به فرار از این منطقه شده اند و حزب الله ابتکار عمل را در آنجا به دست گرفته است و مقامات تل آویو از برقراری امنیت برای بازگشت آنها ناتوان شده اند.

نتانیاهو در سایه این وضعت افزود: ما متعهد به ساختن شهرک‌ها و آماده سازی شهرک نشینان هستیم و برای این منظور تصمیم گرفته شد که «یفتاح رون تال» سرگرد ذخیره ارتش اسرائیل را به سمت رئیس اداره «تاکوما» در جنوب (فلسطین اشغالی) و «الیعارز ماروم» سرلشکر ذخیره ارتش اسرائیل به عنوان رئیس اداره شمال (فلسطین اشغالی) منصوب شود.

در همین راستا، شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی فاش کرد که نتانیاهو در جریان جلسه امروز کابینه بر سر وزیران خود فریاد کشیده و گفته است که تهدیدهای آنها قابل قبول نیست.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت نیز در این ارتباط نوشت: نتانیاهو در جلسه کابینه از کوره در رفت و به دلیل امتناع وزیر توسعه منطقه الجلیل از انتصاب مقامات در منطقه شمالی (فلسطین اشغالی) سر او فریاد زد.

یوآو گالانت وزیر جنگ رژیم اسرائیل امروز یکشنبه در سایه اختلافات بین دولت «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا و نتانیاهو برای دیدار با مقامات ارشد دولت آمریکا عازم واشنگتن می شود.

بر اساس اعلام شبکه تلویزیونی رژیم صهیونیستی، گالانت قرار است با «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه، «لوید آستین» وزیر دفاع، «ویلیام برنز» رئیس سازمان جاسوسی موسوم به «سیا» و «عاموس هوکشتاین» نماینده ویژه بایدن در امور خاورمیانه دیدار و گفت و گو کند.

این سفر در حالی انجام می شود «جان کربی» مشاور ارتباطات شورای امنیت ملی آمریکا، اظهارات اخیر نتانیاهو را در خصوص حمایت تسلیحاتی و مهماتی واشنگتن از رژیم اسرائیل در چند ماه گذشته ناامید کننده دانست و افزود: ما انتظار [این اظهارات] را نداشتیم.

برچسب‌ها:

نظر شما