شناسهٔ خبر: 66927120 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بررسی روند انتخاب سکان‌دار جدید آسمان‌خراش‌ها؛

پازل انتخاب سرمربی تیم ملی بسکتبال به گزینه ایرانی نزدیک‌تر است

تهران- ایرنا- مسئولان فدراسیون بسکتبال در صدد انتخاب سرمربی تیم ملی بوده و اعلام کرده‌اند که سکان‌دار این تیم بعد از رقابت‌های لیگ برتر معرفی خواهد شد؛ در این بین، چیدن تکه‌های پازل‌، ما را به یک مربی ایرانی نزدیک‌تر می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش چهارشنبه‌شب ایرنا، تیم ملی بسکتبال ایران در نخستین دیدار خود در پنجره اول کاپ آسیا ۲۰۲۵ موفق شد ۷۶ بر ۷۴ تیم چند ملیتی قطر را شکست بدهد. ملی‌پوشان ایران بعد از آن راهی هند شدند تا در دهلی، رو در روی تیم ملی این کشور قرار بگیرند که بازی چندان سختی برای ملی‌پوشان کشورمان نبود و آنها موفق شدند ۸۶ بر ۵۳ زمین بازی را ترک کنند.

بعد از پایان همکاری هاکان دمیر(سرمربی ترکیه‌ای) با فدراسیون بسکتبال ایران، حالا همه نگاه‌ها به کمیته فنی فدراسیون است تا گزینه منتخب خود را برای هدایت تیم ملی به فدراسیون معرفی و فدراسیون نیز متعاقبا پس از بررسی‌های نهایی نام او را به طور رسمی اعلام کند. هرچند فدراسیون بسکتبال همچنان روی ۲ گزینه داخلی و ۲ گزینه خارجی تاکید دارد اما با نگاهی به برنامه‌های آتی تیم ملی و با توجه به اینکه سال خلوتی پیش روی ملی‌پوشان کشورمان است و خبری از حضور در المپیک هم نیست، باید کفه ترازو را به نفع گزینه‌های ایرانی سنگین‌تر دانست.

طبق برنامه، تیم ملی بسکتبال ایران در سال جاری ترافیک چندانی ندارد. این تیم باید دوم آذر به مصاف قزاقستان برود و بعد از آن برای بازی ۵ آذر مقابل قطر آماده شود و سوم اسفندم نیز به مصاف هند برود. از سوی دیگر تجربه نشان داده است که حضور یک فرد آگاه و آشنا به بسکتبال ایران و شناختش از ملی‌پوشان کشورمان می‌تواند پبامد مثبتی به همراه داشته باشد.

از سوی دیگر فدراسیون تا امروز با ۲ گزینه خارجی هم مذاکراتی داشته و تا حدودی هم پیش رفته‌است اما قطعات پازل انتخاب سرمربی، ما را به یک چهره ایرانی نزدیک‌تر می‌کند. فارغ از اینکه که چه کسی سکان هدایت تیم ملی را در دست بگیرد، مساله حائز اهمیت این است که فرد منتخب بتواند با استفاده از ظرفیت‌های بسکتبال ایران این تیم را به روزهای اوج بازگرداند.

نظر شما