شناسهٔ خبر: 66926535 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

رونمایی ۲ غول‌ ناکام: بارسا از فلیک، بایرن از کمپانی

صاحب‌خبر -

دو تیم بزرگ اما ناکام فوتبال اروپا در فصل جاری، امروز سرمربیان جدید خود را به طور رسمی معارفه کردند.

به گزارش تابناک ورزشی؛ هانسی فلیک قراردادی دوساله با باشگاه کاتالانی امضا کرد تا هدایت آبی‌و اناری‌ها را بر عهده بگیرد. خوان لاپورتا، رئیس باشگاه بارسلونا، پس از تیره‌شدن روابطش با ژاوی تصمیم به برکناری او گرفت و هانسی فلیک، سرمربی سابق بایرن‌ مونیخ و تیم ملی آلمان، جانشین او شد.

فلیک زمانی که بایرن مونیخ را در لیگ قهرمانان اروپا هدایت می کرد، بارسلونا را ۸ - ۲ شکست داده بود. او که سال ۱۹۶۵ در هایدلبرگ آلمان متولد شد، مربیگری‌اش را سال ۱۹۹۶ در اف سی ویکتوریا بامنتال آغاز کرد و سال ۲۰۰۰ هدایت هوفنهایم را بر عهده گرفت و پنج فصل در این تیم ماند و سپس به سالزبورگ رفت تا بخشی از کادر مربیگری جووانی تراپاتونی و لوتار ماتئوس شود.

فلیک اوت ۲۰۰۶ به دنبال استعفای یورگن کلینزمن راهی تیم ملی آلمان شد که یوآخیم لوو را به عنوان سرمربی و جانشین کلینزی برگزید بود. لو و فلیک آلمان را به فینال یورو ۲۰۰۸ رساندند، سال ۲۰۱۰ این تیم را به نیمه نهایی جام جهانی رساندند و در جام جهانی ۲۰۱۴ هم قهرمان شدند.

 

و اما همزمان با بارسلونا، بایرن مونیخ هم ونسان کمپانی، مدافع پیشین منچسترسیتی و سرمربی فصل قبل برنلی را به عنوان سرمربی جدید خود انتخاب کرد.

قرارداد با این سرمربی بلژیکی تا سال ۲۰۲۷ است. او بعد از عقد قرارداد با بایرن مونیخ گفت: بی‌صبرانه در انتظار چالش جدیدم‌ با بایرن مونیخ هستم. افتخار بزرگی است که بتوانم در این باشگاه کار کنم. 

وی ادامه داد: من شخصاً دوست دارم توپ را به دست بیاورم و خلاق باشم و این کاری است که بایرن و بازیکنانش می‌توانند انجام دهند. ما هم‌چنین باید در زمین تهاجمی و شجاع باشیم. من اکنون مشتاقانه منتظر چیزهای بسیار ابتدایی هستم مانند (کار با بازیکنان و تشکیل یک تیم) وقتی همه دور هم جمع شوند، موفقیت نیز حاصل می‌شود.

نکته عجیب این که برنلی با کمپانی به لیگ دسته پایین‌تر سقوط کرد و با این حال بایرن مونیخ با این سرمربی بلژیکی قرارداد امضا کرد.

بایرن یک فصل تلخ و ناامید کننده را با توماس توخل تجربه کرد و نتوانست هیچ جامی به دست آورد و همین باعث شده باشگاه به دنبال تغییرات جدی در تابستان باشد.

نظر شما