شناسهٔ خبر: 66926280 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مدیرکل صنایع غذایی و دارویی وزارت صمت خبر داد

تخصیص یک‌میلیارد دلار ارز برای صنایع غذا و دارو

مدیرکل صنایع غذایی و دارویی وزارت صمت از تخصیص یک‌میلیارد دلار ارز برای صنایع غذایی و دارویی کشور در سال ۱۴۰۳ خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، نازنین داراب‌زاده عصر امروز _چهارشنبه نهم خرداد_ در جریان بازدید از شرکت نستله اظهار کرد: کشور ما امروز در شرایط راهبردی قرار دارد و باید ارز کشور را به گونه‌ای تقسیم بندی کنیم که در همه ابعاد شاهد رشد و رونق تولید باشیم.

وی اضافه کرد: چند سالی است که گرایش به مصرف قهوه و نسکافه بین ایرانیان افزایش یافته و باید بازار را به نوعی تنظیم کنیم که تولیدکنندگان بتوانند پاسخگوی نیاز بازار باشند. با این حال امسال یک‌میلیارد دلار ارز برای تزریق به صنایع غذایی و دارو در نظر گرفته شده است.

مدیرکل صنایع غذایی و دارویی وزارت صنعت، معدن و تجارت به سهم تخصیص ارز تا سقف ۲۰ درصد اشاره کرد و گفت: ما هرگز نمی‌توانیم ابتدای سال بگوییم که با ۵۰ درصد افزایش تولید شرکت نستله موافقت می‌کنیم، چون باید تا اسفندماه سال جاری متعهد شویم که ارز شرکت تأمین خواهد شد، اما این امکان فراهم است که در طول سال برای تولید بالای ۲۰ درصد هم اختصاص ارز صورت پذیرد.

به گزارش ایمنا، داراب‌زاده در ادامه از روند احداث شرکت خوشگوار الموت در شهرک کاسپین بازدید کرد که پیشرفت فیزیکی آن بیشتر از ۵۰ درصد است و قرار است نوشابه و سایر مایعات نوشیدنی صنعتی را تولید کند.

نظر شما