شناسهٔ خبر: 66925577 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

بازگشت یزدانی و رقابت پاریس آمریکایی باپتریاشویلی در بوداپست...

اقتصاد ایران: حسن یزدانی شاخص‌ترین آزادکار شرکت‌کننده در آخرین مسابقه رنک‌دار سال ۲۰۲۴ است، آمریکایی‌ها هم میسون پاریس را به رقابت گنو پتریاشویلی در بوداپست فرستاده‌اند.

صاحب‌خبر -
- اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، بعد از برگزاری اولین مسابقه رنک‌دارِ سال 2024 که زمستان سال گذشته در زاگرب به انجام رسید، دومین و آخرین تورنمنت رنکینگ‌دار سال المپیک، هفته آینده در بوداپست برگزار می‌شود که آخرین جابه‌جایی در رنک کشتی‌گیران اوزان دهگانه، پیش از المپیک و مسابقات جهانی اوزان غیرالمپیکی اتفاق بیفتد.

اتحادیه جهانی اسامی کشتی‌گیران ثبت‌نام شده در این رقابت‌ها را امروز به شرح زیر اعلام کرد:

وزن 57 کیلوگرم: علی مومنی نماینده ایران در این وزن است، امان هندی که به تازگی در استانبول برای هندی‌ها سهمیه المپیک گرفت، همراه با علی‌عباس رضازاده از آذربایجان، آریان تسیوترایان از بلاروسی، روبرتی دینگاشویلی از گرجستان، ری هیگوچی از ژاپن هم در بوداپست روی تشک خواهند رفت.

وزن 61 کیلوگرم: شهداد خسروی با آرسن هاراتونیان ارمنی، تایربک ژوماشبک اولو قرقیزستانی، ناهشون کریت آمریکایی و... در رقابت خواهد بود.

وزن 65 کیلوگرم: عباس ابراهیم‌زاده در حالی در مجارستان کشتی خواهد گرفت که کشتی‌گیران عنوان‌دار و شاخصی چون اسماعیل موسکائف مجارستانی، وازگن توانیان ارمنی و حاجی علی‌یف آذربایجانی هم برای این رقابت‌ها ثبت‌نام کرده‌اند.

وزن 70 کیلوگرم: این وزن تنها 6 شرکت‌کننده دارد که از عنوان‌داران جهان که برای المپیک به اوزان بالا و پایین رفته‌اند در آخرین تورنمنت رنک‌دار 2024 خبری نیست، محمدعلی عموزاد نماینده ایران در این رقابت‌هاست.

وزن 74 کیلوگرم: علی رضایی در این وزن مدعیانی چون توران بایراموف از آذربایجان، بکزاد عبدالرخمانوف و رازانبک جمالوف از ازبکستان و اِلباکیدزه گرجستانی را پیش روی خود می‌بیند.

وزن 79 کیلوگرم: عادل پناهیان درحالی نماینده این وزن ایران است که همچون 70 کیلو، عنوان‌داران جهان در آن غیبت دارند.

وزن 86 کیلوگرم: حسن یزدانی بی‌شک شاخص‌ترین کشتی‌گیر شرکت‌کننده این وزن است که در کنار عظمت دولتبیکوف قزاق، ایشیگوروی ژاپنی، مایلز امینه از سن‌مارینو و ترنت هیدلای آمریکایی به رقابت خواهد پرداخت.

وزن 92 کیلوگرم: امیرحسین فیروزپور و میرانی میسورادزه گرجستانی شاخص‌ترین کشتی‌گیران این وزن غیرالمپیکی هستند که برایش تنها 5 نفر ثبت‌نام کرده‌اند.

وزن 97 کیلوگرم: ماگومدخان ماگومدوف آذربایجانی، رضابک آیتموخان قهرمان وزن 92 کیلوگرم سال 2023 جهان از قزاقستان، هوشتین بلاروسی، گیوی متچاراشویلی گرجستانی، علیشیر یرگالی قزاقستانی، باتیربک تساکولوف از اسلواکی، ابراهیم جیفتچی از ترکیه کشتی‌گیران مدعی این وزن هستند و ایران هم با ابوالفضل بابالو به رقابت خواهد پرداخت.

وزن 125 کیلوگرم: درحالیکه امیررضا معصومی به دلیل دیر اضافه شدن به لیست اعزامی نتوانست ویزا بگیرد و ایران در این وزن نماینده‌ای ندارد، گنو پتریاشویلی گرجستانی شاخص‌ترین سنگین‌وزن شرکت‌کننده در این رقابت‌هاست. میسون پاریس نماینده المپیکی آمریکایی‌ها هم در بوداپست روی تشک خواهد رفت.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما