شناسهٔ خبر: 66925510 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: راهبرد معاصر | لینک خبر

رئیس سنی مجلس درباره جا به جایی ۴۱ رای دبیر هیات رئیسه توضیحاتی ارائه داد.

رئیس سنی مجلس درباره جا به جایی ۴۱ رای دبیر هیات رئیسه توضیحاتی ارائه داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش راهبرد معاصر؛ لاء الدین بروجردی که ریاست سنی مجلس شورای اسلامی در زمان رای گیری برای اتنخابات هیات رئیسه مجلس در اجلاسیه اول مجلس دوازدهم را برعهده داشت در پاسخ به سوالی درباره علت بازشماری آرای انتخابات هیات رئیسه و تغییر ۴۱ رای از ارای منتخبین هیات رئیسه گفت: زمانی که در هیات رئیسه بودیم دو گروه از نمایندگان به عنوان شمارش‌گر و ناظر مسئولیت بررسی و شمارش آرای هیات رئیسه را بر عهده گرفتند از هیئت رئیسه مجلس نیز بر این روند نظارت انجام می‌شد.

نماینده مردم لارستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بعد از شمارش آرا، نتایج در صورت‌جلسه‌ای امضا و به بنده که ریاست سنی جلسه افتتاحیه را بر عهده داشتم، ارائه شد.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به تغییر بسیار زیاد در شمارش آرا آیا سلامت انتخابات هیئت رئیسه مجلس زیر سوال نرفته است؟، گفت: معمولاً زمانی که در رای گیری ایراد و اعتراضی وجود دارد، مجدداً شمارش انجام می شود. علاوه بر این روند شمارش آرای هیات رئیسه مجلس روشی متداول است که در هر دوره انجام می‌شود و نفرات می‌شمارند و دو نفر نیز نظارت بر شمارش دارند لذا احتمال اشتباه وجود ندارد اما در شمارش آرای دبیران با توجه به اینکه تعداد دبیران زیاد بوده است شمارش آرا دچار مشکل شده است.

به گزارش ایرنا، در پی اعتراض تعدادی از منتخبان، آرای هیات رئیسه مجلس در اجلاسیه اول مجلس دوازدهم بازشماری شد، در بازشماری آراء ناظران هم آراء غلام رضا نوری قزلجه که در شمارش آراء ۱۳۰ رأی کسب کرده بود به ۸۹ رأی کاهش یافت.ایرنا

نظر شما