شناسهٔ خبر: 66925448 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

فولکس‌واگن تا سال ۲۰۲۷ خودرو برقی ۲۰ هزار یورویی می‌سازد

اقتصاد ایران: فولکس‌واگن برای حفظ جایگاه خود مقابل رقبای چینی، تا سال ۲۰۲۷ خودرو ارزان برقی می‌سازد.

صاحب‌خبر -

فولکس‌واگن می‌خواهد تا سال ۲۰۲۷ یک خودرو برقی کوچک و ارزان‌قیمت (حدوداً ۲۰ هزار یورو) معرفی کند. اقدام فولکس‌واگن به نوعی پاسخی به استقبال روزافزون مشتریان از خودروهای برقی و ارزان‌قیمت چینی به‌حساب می‌آید.

بازار خودروهای برقی شرایط عجیبی را سپری می‌کند. سهم بازار این نوع خودروها در سال‌‌های اخیر به‌آرامی روبه‌رشد بوده اما طبق پیش‌بینی خودروسازان پیش نرفته است. بالا بودن قیمت خودرو های برقی یکی از عمده‌ترین دلایل استقبال پایین مشتریان محسوب می‌شود.

فولکس‌واگن با ارزیابی دقیق شرایط بازار می‌خواهد خودروهای برقی را برای طیف گسترده‌تری از اقشار جامعه دردسترس قرار دهد. توماس شافر، مدیرعامل فولکس‌واگن، بر اهمیت خودرو برقی جذاب و ارزان‌قیمت در پیشبرد پذیرش این خودروها از سوی جامعه تأکید کرد. او به مصرف‌کنندگان اطمینان داد که مدل‌های جدید با وجود قیمت مقرون‌به‌صرفه، از نظر فناوری، طراحی و کیفیت، سطح مطلوبی خواهند داشت.

مقالات مرتبط
  • خودرو محبوب گلف GTI برمی‌گردد
  • چت‌بات ChatGPT در خودرو فولکس‌واگن؛ آغاز عصر خودروهای سخنگو

فولکس‌واگن برنامه‌های گسترده‌ای برای عرضه‌ی خودروهای برقی ارزان‌تر به بازار دارد. کراس‌اوورهای کوچک و ارزان کوپرا و اشکودا (زیرمجموعه‌های فولکس‌واگن) تا سال ۲۰۲۵ راهی بازار خواهند شد.

درحال حاضر، مقرون‌به‌صرفه‌ترین خودرو برقی فولکس‌واگن، هاچ‌بک ID.3 است که قیمتش در اروپا از حدود ۴۰ هزار یورو شروع می‌شود.

نظر شما