شناسهٔ خبر: 66924548 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

در چه صورتی ۳ تیم انتهای جدول لیگ برترسقوط می‌کنند؟

حالات سقوط ۳ تیم انتهای جدول لیگ برتر فوتبال کشورمان مشخص شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ هفته پایانی لیگ برتر فوتبال کشورمان شنبه آینده با برگزاری ۸ بازی همزمان از ساعت ۱۹ آغاز می‌شود.

پس از مسجل شدن سقوط صنعت نفت قعرنشین به لیگ یک، دومین تیمی که راهی این رقابت‌ها می‌شود هم در آن روز معرفی خواهد شد.در حال حاضر ۳ تیم استقلال خوزستان، فولاد و پیکان برای فرار از سقوط تلاش خواهند کرد.شاگردان سید سیروس پورموسوی که با ۲۵ امتیاز در جایگاه پانزدهم جدول قرار دارند، در روز پایانی از هوادار میزبانی می‌کنند که در هفته‌های اخیر به هیچ وجه خوب نتیجه نگرفته و در ۳ بازی اخیر لیگ برتری و دیدار یک چهارم نهایی جام حذفی شکست خورده و بدون به ثمر رساندن حتی یک گل در این چهار مسابقه، ۱۴ بار دروازه‌اش باز شده است.

فولاد خوزستان ۲۶ امتیازی با ایستادن روی رتبه چهاردهم هم باید در ورزشگاه وطنی قائمشهر به مصاف نساجی برود که با پیروزی پرگل ۵ بر صفر اخیرش مقابل شاگردان مسعود شجاعی بقای خود را در لیگ برتر قطعی کرد.

در نهایت هم پیکان ۲۷ امتیازی و رتبه سیزدهمی باید از استقلال میزبانی کند در شرایطی که حریف امیدوار است با برتری این بازی، در صورت امتیاز از دست دادن پرسپولیس جام قهرمانی را بالای سر ببرد.

از آنجائیکه در صورت برابری امتیازها، بازی رو در رو اولین ملاک سقوط نکردن تیم‌ها قرار می‌گیرد، باید گفت پیکان در بازی‌های رو در رو با برد در بازی رفت و برگشت مقابل استقلال خوزستان و تساوی در بازی با فولاد(تساوی ۲_۲ در خارج از خانه و صفر_صفر) در خانه شرایط بهتری از ۲ تیم دیگر دارد.

در زیر حالت‌های مختلف منجر به سقوط این ۳ تیم را می‌بینید:

استقلال خوزستان

برتری مقابل هوادار: امتیاز گرفتن پیکان از استقلال و برتری فولاد در بازی با نساجی

تساوی و شکست مقابل هوادار

فولاد
فولاد در صورت پیروزی مقابل نساجی بقای خود را در هر حالتی قطعی می‌کند.

تساوی مقابل نساجی: برتری استقلال خوزستان در بازی با هوادار

شکست مقابل نساجی: برتری استقلال خوزستان در بازی با هوادار

پیکان

پیکان در صورت پیروزی یا حتی کسب یک امتیاز مقابل استقلال بقای خود را قطعی خواهد کرد.

شکست از استقلال: برتری استقلال خوزستان مقابل هوادار و فولاد مقابل نساجی

نظر شما