شناسهٔ خبر: 66924331 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تولید ۱۳۴ هزار تن محصولات شیلاتی در خوزستان/ صدور مجوز صید متناسب با ظرفیت ذخایر آبزی است

اهواز - ایرنا - مدیرکل شیلات خوزستان میزان تولید محصولات شیلاتی استان در سال گذشته را ۱۳۴ هزار تن اعلام کرد و گفت: امسال نیز برنامه ریزی لازم برای افزایش میزان تولیدات صورت گرفته است.

صاحب‌خبر -

مرتضی سوری روز چهارشنبه در حاشیه کارگروه شیلات استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در سال گذشته سهم تولیدات آبزی‌پروری ۸۳ هزار تن و صید از دریا ۵۱ هزار تن بود.

وی در خصوص صدور مجوز صید برای شناورهای فاقد مجوز استان خوزستان بیان کرد: صدور هر گونه مجوز صید جدید برای متقاضیان، از طریق ثبت درخواست متقاضی در درگاه ملی مجوزها و متناسب با ظرفیت میزان مجاز برداشت از ذخایر آبزی، انجام می‌شود.

سوری با بیان اینکه صدور مجوز صید توسط موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور و پژوهشکده آبزی‌پروری آب‌های جنوب کشور در استان انجام می شود افزود: در صورت تایید این موسسه جهت بهره برداری از ذخایر آبزی، اقدامات لازم و فوری برای صدور مجوز صید انجام خواهد شد.

وی با اشاره به رشد چشمگیر صادرات آبزیان استان در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ گفت: سال گذشته ۴۲ هزار تن صادرات آبزیان از خوزستان انجام شد که امیدواریم امسال بار دیگر شاهد رشد و تحول در این زمینه باشیم.

تلاش برای گره‌گشایی از واحدهای تولیدی غیرفعال شیلاتی در خوزستان

مدیرکل شیلات خوزستان راه‌اندازی واحدهای تولیدی غیرفعال شیلاتی در استان را بخشی دیگر از برنامه های این اداره کل عنوان کرد و گفت: با گره‌گشایی و رفع موانع می‌توان این واحدها را به چرخه تولید بازگرداند.

وی افزایش تولید با استفاده از شرکت های دانش بنیان، تکمیل مجتمع های نیمه تمام آب شیرین کن و آب شور، افزایش تولید از محل تنوع گونه ای را از دیگر برنامه های اداره کل شیلات استان در سال جاری عنوان کرد که با اجرای این برنامه ها، ۶۴ هزار و ۱۱۸تن به تولیدات استان افزوده خواهد شد.

سوری بیان کرد: با احداث فاز ۲ مجتمع پرورش ماهی گرمابی آزادگان، مجتمع پرورش میگو چوئبده، مجتمع پرورش ماهی سردابی اندیکا، مجتمع پرورش میگو ۳۹۵ هکتاری هندیجان، مجتمع پرورش ماهی شهید احمدیان خرمشهر و مجتمع آبزی‌پروری خلیج فارس هندیجان در مجموع ۹ هزار و ۳۷۳ شغل ایجاد خواهد شد.

استان خوزستان با دارا بودن ۳۰ درصد آب‌های سطحی و جاری کشور، ظرفیت‌های زیادی برای آبزی پروری دارد. بخش مهمی از تولیدات آبزی خوزستان به خارج کشور صادر می‌شود.

نظر شما