شناسهٔ خبر: 66924197 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

توافق امارات و کره جنوبی برای تقویت تجارت دوجانبه

مقامات امارات متحده عربی و کره جنوبی روز چهارشنبه توافقنامه مشارکت اقتصادی جامع (Cepa) را با هدف تقویت همکاری‌های اقتصادی و تجاری بین دو کشور امضا کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از نشنال نیوز، مقامات امارات متحده عربی و کره جنوبی روز چهارشنبه توافقنامه مشارکت اقتصادی جامع (Cepa) را با هدف تقویت همکاری‌های اقتصادی و تجاری بین دو کشور امضا کردند.

این توافق در جریان سفر شیخ محمد بن زاید آل نهیان، رئیس امارات متحده عربی به سئول، جایی که وی با یون سوک یول، رئیس جمهور کره جنوبی ملاقات کرد، امضا شد.

شیخ محمد در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) گفت که این دو مقام "بحث‌های سازنده‌ای در مورد تقویت روابط دوجانبه" داشتند.

وی گفت: با هم شاهد امضای تفاهم نامه‌های متعدد و توافقنامه مشارکت اقتصادی جامع بین امارات و جمهوری کره بودیم.

رئیس امارات متحده عربی افزود: امضای امروز نشان‌دهنده یک گام امیدوارکننده به جلو است زیرا ما متعهد به ایجاد یک همکاری اقتصادی قوی هستیم که ملت‌های ما را به هم پیوند دهد و رشد ملموسی را برای مردم ما به ارمغان آورد.

بر اساس یک بیانیه دولتی، انتظار می‌رود آخرین قرارداد تا سال 2032، 1.17 درصد به تولید ناخالص داخلی امارات و 2.37 درصد به تولید ناخالص داخلی کره جنوبی در مدت مشابه کمک کند.

امارات و کره جنوبی مذاکرات را برای قرارداد "سپا" Cepa در ماه اکتبر به پایان رساندند. این قرارداد با هدف تقویت زنجیره‌های تامین شرق به غرب و امکان جریان‌های سرمایه گذاری مستقیم خارجی دو طرفه تنظیم شده است.

این توافق همچنین تحقیقات و تبادل دانش مشترک را در بخش‌هایی از جمله انرژی، تولید پیشرفته، فناوری، امنیت غذایی و مراقبت‌های بهداشتی بهبود می‌بخشد.

بنا بر این گزارش، امارات تاکنون 10 قرارداد سپا امضا کرده است. این کشور همچنین با هند، ترکیه، اسرائیل، اندونزی، کامبوج، گرجستان، اوکراین، کلمبیا و کاستاریکا بر سر قراردادهایی به توافق رسیده است.

انتهای پیام/

نظر شما