شناسهٔ خبر: 67319002 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

دور دنیا

امارات مقصد محبوب خارجی‌ها شد/ ارمنستان جهان را غافلگیر کرد/ ساز ناکوک قیمت‌ها در بازار ارز

اقتصادنیوز: امروز در بازار ارز تهران شاهد نوسان متنوع قیمت ها نسبت به آخرین روز هفته گذشته بودیم و درهم امارات هم با رشد 26 تومانی که داشت، 16171 تومان نرخ گذاری و معامله شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز، جذب سرمایه گذار مستقیم خارجی از جمله مزیت های مهم برای اقتصاد هر کشوری است که می تواند زمینه ساز فرصت های جدید برای توسعه و پیشرفت شود. موضوعی که دستیابی به آن مستلزم در اختیار داشتن پیش نیازهایی است که برای هر کشوری قابل دسترس نیست. خبرگزاری فرانسه اخیرا فهرستی از کشورهایی که بیشترین میزان جذب سرمایه گذار خارجی داشته اند را منتشر کرده است و امریکا و امارات به ترتیب در صدر این فهرست قرار دارند.

براساس این خبر، امارات در سال 2023 میلادی، 1323 طرح جدید سرمایه گذاری را جذب کرده است که معادل افزایش 33 درصدی سالانه است.

خبرگزاری امارات (وام) هم گزارش کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل (انکتاد) را منتشر کرده است که در آن کشور امارات در سال 2023 سرمایه گذاری های مستقیم خارجی به ارزش 30 میلیارد و 688 میلیون دلار جذب کرده است. به گزارش اقتصادنیوز، این رقم در سال گذشته میلادی معادل 22 میلیارد و 737 میلیون دلار بود که نشان دهنده رشد 35 درصدی است. ارزش سرمایه گذاری های امارات در خارج از این کشور هم در سال گذشته میلادی، 22 میلیارد و 328 میلیون دلار بود. اما حال که به یکی از جنبه های اقتصادی امارات نگاهی انداخته ایم، سری هم به بازار ارز تهران و آخرین قیمت درهم امارات و سایر ارزها خواهیم زد.

قیمت درهم امارات امروز 2 تیر 1403

امروز قیمت درهم امارات در جریان معاملات بازار روند صعودی را تجربه کرده است و با رشد 26 تومانی که داشت، 16171 تومان نرخ گذاری و معامله شد.

به گزارش اقتصادنیوز، نرخ برابری دلار آمریکا و درهم امارات هم در بازار امروز به 3.67 رسیده است.

قیمت درهم امارات

نرخ امروز ریال عمان در بازار

ریال عمان روز شنبه دوم تیر را با روند صعودی نه چندان محسوسی به پایان رساند و 154770 تومان قیمت گذاری شد. براساس گزارش اقتصادنیوز، ارزش هر ریال نسبت به دو روز گذشته افزایش 290 تومانی داشته است.

آخرین قیمت دینار عراق امروز

امروز بازار شاهد صعود یک پله ای قیمت دینار عراق بود، ارزی که طی دو هفته اخیر رنج بود و هیچ نوسانی را به ثبت نرسانده بود. ارزش دینار عراق در پایان معاملات یک تومان بالا رفت و به 45 تومان رسید.

لیر ترکیه

قیمت لیر ترکیه در بازار

از کشورهای عربی فاصله گرفته و به سراغ همسایگان شمالی کشور برویم، جایی که لیر ترکیه خلاف روند ارزهای مرور شده کاهش قیمت را تجربه کرد. به گزارش اقتصادنیوز، ارزش هر لیر عصر امروز 10 تومان پایین آمده و به 1800 تومان رسیده است.

نرخ امروز منات آذربایجان

منات آذربایجان امروز در جناح افزایشی بازار حضور داشت و معاملات را در حالی آغاز کرد و به پایان رساند که نسبت به روز پیش، 50 تومان بالا رفت و به 34910 تومان رسید.

درام ارمنستان

قیمت درام ارمنستان در بازار

در روزی که دینار عراق از نقش همیشگی خود فاصله گرفته و ثبات قیمت نداشت، درام ارمنستان بازیگردان ثبات قیمت در بازار ارز تهران شد و معاملات را بدون تغییر نسبت به آخرین روز بهار پشت سر گذاشت. ارزش درام ارمنستان امروز در بازار 152 تومان بود.

اما صبح امروز شاهد انتشار خبری درباره ارمنستان بودیم که با واکنش های گسترده بین المللی همراه شد، ایروان در اقدامی شجاعانه کشور فلسطین را به رسمیت شناخت. وزارت امور خارجه ارمنستان در بیانیه‌ای اعلام کرد که ایروان کشور فلسطین را به رسمیت شناخت و وضعیت فاجعه بار انسانی در غزه یکی از موضوعات اصلی در دستور کار سیاسی بین المللی و نیازمند راه حل دانست.

به گزارش اقتصادنیوز، وزارت امور خارجه اسرائیل ساعاتی پس از اعلام این تصمیم، سفیر ارمنستان در تل‌آویو را فراخواند و در بیانیه‌ای اعلام کرد: سفیر این کشور در تل آویو را احضار کردیم تا به شدت او را توبیخ کنیم.

پیشتر نیز سه کشور اروپایی اسپانیا، اسلوونی و ایرلند در واکنش به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، کشور فلسطین را به رسمیت شناخته بودند. اتحادیه عرب امروز ضمن استقبال از تصمیم ارمنستان برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین، آن را اقدامی شجاعانه خواند.

قیمت امروز لاری گرجستان در بازار

این روزها شاید نام گرجستان بیش از هر موضوع دیگری با یورو 2024 و پا به توپ شدن گئورگی گولسیانی، مدافع ملی پوش پرسپولیس برای این تیم در کانون توجه قرار گرفته است. اما قیمت لاری واحد پول رسمی این کشور امروز در جناح کاهشی بازار فعال بود.

هر لاری امروز معاملات را با نرخ 21350 تومان به پایان رساند که ریزش 40 تومانی داشته است.

بات تایلند

نرخ امروز بات تایلند

مسیر دور دنیا را از اروپا به شرق آسیا تغییر می دهیم، نقطه ای که در آن قیمت بات تایلند رشد سه تومانی داشت و 1615 تومان معامله شد.

قیمت رینگیت مالزی امروز

امروز همچنین قیمت رینگیت مالزی هم مسیر افزایشی را در پیش گرفت و با تجربه افزایش 10 تومانی، 12600 تومان خرید و فروش شد.

خلاصه معاملات امروز بازار ارز تهران از فعالیت دو جناح کاهشی و افزایشی حکایت دارد و به جز درام ارمنستان که تغییر قیمتی را تجربه نکرد. سایر ارزها در مسیر کاهش یا افزایش قیمت حرکت کردند.

نظر شما