شناسهٔ خبر: 66924140 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۳۵۷ واحد صنایع غذایی در قزوین فعالیت دارند

قزوین - ایرنا - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت قزوین گفت: ۳۵۷ واحد تولیدی استان در حوزه صنایع غذایی فعال است که معادل ۱۰ درصد از مجموع صنایع را شامل می‌شود.

صاحب‌خبر -

محسن رستمی روز چهارشنبه در جریان بازدید از شرکت گلوکوزان واقع در شهر صنعتی البرز که با حضور نازنین داراب زاده، مدیرکل صنایع غذایی و دارویی وزارت صمت همراه بود، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بیشتر این واحدهای تولیدی به عنوان صنایع مطرح کشوری شناخته می‌شوند که در استان قزوین استقرار دارند.

وی با بیان اینکه ظرفیت اسمی این صنایع ۳۰۵ میلیون و ۸۵۸ هزار تن در سال است، اضافه کرد: انواع سس، بیسکوییت و ویفر، قند و شکر، لبنیات، آرد، آب معدنی و محصولات آشامیدنی و روغن خوراکی در این واحدها تولید و روانه بازار می‌شود.

رستمی تصریح کرد: در واحدهای صنایع غذایی استان قزوین ۱۳ هزار و ۱۶۱ نفر مشغول به کار هستند که سهم هشت درصدی اشتغال در صنایع استان را به خود اختصاص داده است.

این مسوول خاطرنشان کرد: یکی از مهم ترین برنامه‌های سازمان صمت استان قزوین پیگیری مشکلات تخصیص ارز واحدهای صنایع غذایی است که امروز با حضور مدیرکل صنایع غذایی و دارویی و در بازدید از پنج واحد تولیدی مطرح و مشکلات آن‌ها برطرف شد.

محمد بهرو، مدیرعامل شرکت گلوکوزان نیز در این بازدید به برخی از مشکلات واحد اشاره کرد و یادآور شد: این واحد تولیدی سال ۴۹ در مساحت چهار هکتار راه اندازی شد و سالانه ۲۳۰ هزار تن انواع محصولات نشاسته، گاوکوز، فروکتوز، چسب و خوراک دام تولید می‌کند.

به گفته مدیر شرکت، این واحد تولیدی با ۳۸۷ نیروی کار هم اکنون به عنوان پایشگاه غلات حاصل از ذرت شناخته می‌شود که نخستین واحد در سطح کشور شناخته می‌شود.

نظر شما