شناسهٔ خبر: 66923701 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مطالبات گندمکاران خوزستانی به‌زودی پرداخت می‌شود

استاندار خوزستان از پرداخت مطالبات گندمکاران خوزستانی تا یک هفته آینده خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، علی ‌اکبر حسینی‌ محراب،  در نشست شورای کشاورزی خوزستان که در استانداری خوزستان برگزار شد، گفت: یکی از مهمترین موضوعات جلسه امروز مباحث مربوط به کشت تابستانه و پاییزه امسال بود که پیشنهادات بخش های مختلف از جمله جهاد کشاورزی و آب و برق در این زمینه مطرح شد.

وی افزود: امیدواریم پرداخت پول گندم به کشاورزان خوزستان توسط سازمان برنامه و بودجه و با کمک جهاد کشاورزی و بانک مرکزی در روزهای آینده در اسرع وقت انجام شود.

استاندار خوزستان تصریح کرد: امسال خوشبختانه بارش‌های خوبی داشتیم اما بارش برف در بالادست سدهای ما کمتر بود، به طوری که نسبت به سال گذشته یک هشتم برف بارید.

حسینی محراب گفت: در حال حاضر سدها پر شده اما اگر این آب تخلیه شود با توجه به کمبود برف در بالادست آبی جایگزین نخواهد شد، در نتیجه در دو حوضه مارون و کرخه با کمبود آب مواجه هستیم. از این رو آب مورد نیاز برای این دو حوضه برای کشت پاییزه که کشت اصلی کشور و خوزستان و بیشترین بازده کشاورزی در فصل پاییز است، لحاظ شد.

وی افزود: برای تابستان هم کشت محصولاتی که به آب کمتری نیاز دارند، انجام می‌شود، اما در مورد کشت شلتوک الگوی کشت به صورت محدود و در قالب خشکه‌کاری انجام می‌شود.

استاندار خوزستان عنوان کرد: توزیع آب به صورتی خواهد بود که برداشت آب از پایین دست شروع شده و سپس به سمت مناطق بالادستی می‌رسد.

حسینی محراب بیان کرد: مزیت خوزستان کشاورزی است و امیدواریم با تحقق برنامه‌های مربوطه در کشت گندم، ذرت، کلزا، کنجد و … شاهد تحول در بخش کشاورزی استان باشیم.

استاندار خوزستان با بیان اینکه بر اساس گزارش سازمان جهاد کشاورزی از ابتدای امسال تا امروز حدود 1 میلیون و 525 هزار تن خرید گندم در سطح استان صورت گرفته است، گفت:  امیدواریم پرداخت پول به کشاورزان که مدتی است به تاخیر افتاده ( و از این بابت از این قشر زحمت کش  عذرخواهی می‌کنیم) توسط سازمان برنامه و بودجه با کمک جهاد کشاورزی و بانک مرکزی در روزهای آینده در اسرع وقت انجام شود.

حسینی محراب افزود: از اولین روزهای خرید گندم پیگیری‌های زیادی برای تامین اعتبارات مورد نیاز برای پرداخت مطالبات کشاورزان داشتیم و انشالله تا هفته آینده این مساله حل خواهد شد.

مجوز صیادی در آینده نزدیک صادر خواهد شد

استاندار خوزستان در نشست شیلات و مجتمع‌های جدید که در استانداری خوزستان برگزار شد، نیز گفت: با توجه به وجود رودخانه‌های متعدد در استان و همچنین خلیج فارس بخش شیلات مزیت بزرگی برای اشتغال و صادرات در خوزستان محسوب می شود.

وی افزود: برای رفع موانع صیادان به صورت جدی در حال پیگیری هستیم و به‌زودی  خبر خوش در زمینه صدور مجوز صیادی  توسط اداره کل شیلات اعلام می شود.

حسینی محراب گفت: در نشست امروز مسائل مرتبط با مجتمع‌های میگو و پرورش ماهی و آبزیان مطرح و گزارش خوبی ارائه شد و رفع موانع تولید این واحدها در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: در رابطه با صیادان بحث اصلی این است که باید با مجوز به آبها ورود داشته باشند که مسئولیت آن با اداره کل شیلات است. پنجره واحد سرمایه گذاری که وزارت اقتصاد مشخص کرده یک فرصتی برای دستگاه‌ها تعیین کرده است و ما هم همان مسیر را در نظر می‌گیریم و انتظار داریم همه صیادان با قایق‌ها و لنج‌های ایمن و تجهیزات کامل فعالیت کنند.

استاندار خوزستان عنوان کرد: برای رفع موانع صیادان به صورت جدی در حال پیگیری هستیم و انشالله خبر خوش در زمینه صدور مجوز صیادی به زودی توسط اداره کل شیلات اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/735

 

نظر شما