شناسهٔ خبر: 66923473 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تاکید بر توسعه صنعت هوانوردی در منطقه آزاداروند

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند: صنعت هوانوردی در منطقه باید توسعه یابد.

صاحب‌خبر -

تاکید بر توسعه صنعت هوانوردی در منطقه آزاداروند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛علی زارعی در نشستی با موضوع ارتقاء صنعت هوایی و راه‌اندازی پرواز‌های خارجی در فرودگاه آبادان، بر لزوم ‎ آسیب‌شناسی و برنامه‌ریزی در راستای جذب سرمایه گذار و توسعه حوزه گردشگری و از سرگیری پرواز‌های خارجی تاکید کرد. 

 مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: همگی در مسئله ارتقا ظرفیت فرودگاه آبادان اتفاق نظر داریم، اما باید عدم استقبال خطوط هوایی برای حضور در منطقه آسیب شناسی شود.
وی با تأکید بر لزوم بررسی وضعیت فعلی در حوزه زیرساخت‌ها، افزود: علی رغم هزینه‌هایی که سازمان منطقه آزاد اروند در زمینه احداث ترمینال جدید فرودگاه آبادان انجام داده است، متأسفانه در اثر بی‌تدبیری، ترمینال جدید هنوز وارد مدار خدمات‌دهی نشده است که باید در این خصوص بررسی لازم انجام شود.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند با تأکید بر اینکه منطقه آزاد اروند، حوزه گردشگری را به عنوان یک صنعت به رسمیت می‌شناسد و آن را منشاء تحول و توسعه و آبادانی شهر‌های آبادان و خرمشهر می‌داند، یادآور شد: نیاز منطقه آزاد اروند به پرواز‌های کارگو احساس می‌شود و برای رسیدن به اهداف مد نظر در صنعت هوایی و گردشگری، نیازمند ایجاد یک کارگروه هستیم.
مدیر توسعه گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند هم در این نشست با اشاره به توافق با وزارت امور خارجه برای راه‌اندازی دفتر این وزارتخانه در منطقه آزاد اروند، گفت: در راستای توسعه گردشگری در منطقه آزاد اروند لزوم راه‌اندازی پرواز‌های خارجی در فرودگاه آبادان احساس می‌شود.
امیر هوشنگ بابا مرادی با اشاره به رایزنی برای برقراری پرواز‌های بین المللی از مبدأ منطقه آزاد اروند به کشور‌های عمان، قطر و ترکیه، افزود: در همین راستا راه‌اندازی ترمینال جدید با قید فوریت و در جهت تسهیل در تردد گردشگران خارجی در فرودگاه آبادان، باید در دستور کار قرار گیرد.
در بحث توسعه هتل‌های منطقه نیز پیگیری‌هایی انجام شد و تلاش می‌کنیم تا در سال جاری عملیات احداث چند هتل دیگر در منطقه آزاد اروند آغاز شود.

ظرفیت هتل‌های منطقه، سی پی آی فرودگاه آبادان، جذب سرمایه‌گذار، تأسیس ایرلاین مقیم در فرودگاه آبادان، فراهم‌آوری شرایط برای جذب سرمایه‌گذار، تأسیس هتل، راه‌اندازی ترمینال کارگو در راستای ایجاد مشوق برای حضور گردشگر و سرمایه‌گذاران در منطقه آزاد اروند از جمله موارد مطرح شده در این نشست بود.

نظر شما