شناسهٔ خبر: 66923458 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری: سال گذشته ۲۶ هزار پرونده معوق و مسن در دادگستری استان رسیدگی شد

رئیس کل دادگستری استان چهارمحال و بختیاری از رسیدگی به ۲۶ هزار پرونده معوق و مسن در سال ۱۴۰۲ در دادگستری این استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان- هیئت ویژه نظارت و ارزیابی عملکرد قوه قضاییه برای بررسی اقدامات و فعالیت‌های قضایی به استان چهارمحال و بختیاری سفر کرد.

محمد رزم رئیس کل دادگستری استان چهارمحال و بختیاری در جلسه معارفه اعضای این هیئت با تشریح وضعیت نیروی انسانی دادگستری استان اظهار کرد: برای چارت سازمانی دادگستری چهارمحال و بختیاری ۳۷۴ پست قضایی تعریف شده است، که بیش از ۱۶۰ پست آن بلاتصدی است.

وی افزود: در بخش اداری نیز هزار و ۱۶۱ پست سازمانی وجود دارد که ما فقط برای ۸۴۱ پست نیروی شاغل داریم و عملاً ۲۷ درصد پست‌های اداری ما بلاتصدی است.

رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: علی‌رغم این مشکلات، مجموعه قضایی استان در سال گذشته با مختومه کردن ۲۹۶ هزار پرونده موفق شد عملکرد خود را به مثبت ۵ هزار و ۳۳۳ فقره پرونده ارتقا دهد.

وی تأکید کرد: قضات شجاع و پر تلاش ما در سال ۱۴۰۲ به ۲۶ هزار پرونده معوق و مسن رسیدگی و در بحث ارزشیابی رتبه نخست سلامت قضایی را در کشور کسب کردند.

رزم با بیان اینکه دادگستری چهارمحال و بختیاری به لحاظ برخورداری از امکانات رفاهی در تنگنا قرار دارد، عنوان کرد: میانگین حضور قضات در استان حدود ۸ سال و نیم می‌باشد و به لحاظ همجواری با استان اصفهان و نبود امکانات مطلوب رفاهی همکاران محترم قضایی پس از مدتی درخواست انتقال به این استان را دارند.

وی ادامه داد: ما تقاضا داریم تا بازرسان محترم در بازرسی‌ها و ارزیابی‌های خود این کمبود‌ها را نیز مد نظر داشته و به تهران منعکس کنند.

حسین نجفی مدیر کل نظارت و ارزیابی عملکرد سازمانی معاونت راهبردی قوه قضاییه نیز در این جلسه با اشاره به برنامه عملیاتی سال ۱۴۰۳، اظهار کرد: خوشبختانه در برنامه عملیاتی امسال مبحث بودجه‌بندی و تخصیص اعتبار به طور کامل لحاظ شده است و این برای استان‌ها بسیار مطلوب است؛ چراکه وقتی بودجه تخصیص یافته هر برنامه مشخص باشد، معاونت راهبردی به طور دقیق می‌تواند اهداف هر برنامه را مشخص کند.

وی افزود: البته در مسیر اجرای برنامه باید نظارت هم صورت بگیرد که انجام آن برعهده اعضای هیئت نظارت و ارزیابی است.

نجفی با تأکید بر اینکه بازرسی هیئت نظارت و ارزیابی عملکرد قوه قضاییه بر اساس سند تحول قضایی صورت می‌گیرد، گفت: هیئت نظارت متشکل از کارشناسان معاونت‌های قوه قضاییه و سازمان‌های تابعه است و این هیئت آمده است تا نقاط قوت و ضعف، فرآیند‌های اشتباه و ابتکارات و نوآوری‌های همکاران را احصا و مورد بررسی قرار دهد.

انتهای پیام/

 
 

نظر شما