شناسهٔ خبر: 66923299 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

همبستگی خلاقانه تیم پالستینو با فلسطینی‌ها + فیلم

اعضای تیم فوتبال پالستینو در بازی اخیر خود در لیگ برتر شیلی به شکلی زیبا همبستگی خود با مردم مظلوم فلسطین را اعلام کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، تیم فوتبال پالستینو که یکی از اصلی‌ترین نمادهای حمایت مردم مظلوم فلسطین در جهان فوتبال به شمار می‌رود، جمعه شب در حالی در چارچوب هفته چهاردهم لیگ برتر شیلی با نتیجه یک بر صفر مغلوب میهمانش یونیون اسپانیولا شد ( پالستینو در این دیدار بیش از یک ساعت 10 نفره بود) که بازیکنان این تیم پیش از آغاز این دیدار بار دیگر همبستگی خود با مردم مظلوم فلسطین در مقابل کشتار وحشیانه رژیم صهیونیستی در غزه و رفح را به شکل خلاقانه‌ای نشان دادند.

بازیکنان تیم فوتبال پالستینو پیش از آغاز این دیدار درحالی وارد زمین شدند که در حرکتی نمادین دست ارواح نامرئی کودکان کشته شده فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی را در دست گرفتند. آنها سپس وقتی برای مراسم پیش از بازی به خط شدند، گرمکن‌های خود را از تن خارج و در حرکت نمادین دیگری روی شانه‌های ارواح نامرئی کودکان گذاشتند و سپس دست خود را روی شانه‌های این ارواح گذاشتند.

تیم پالستینو در تاریخ 20 آگوست 1920 توسط گروهی از مهاجران فلسطینی در شهر سانتیاگوی شیلی تأسیس شد و در سال 1952 رسماً وارد دنیای حرفه‌ای فوتبال شد. پالستینو که همواره نمادهایی از فلسطین در لوگو و طراحی پیراهن‌هایش دیده می‌شود، تاکنون دو بار قهرمان لیگ برتر شیلی شده (1955 و 1978) و چهار بار هم در این رقابت‌ها به عنوان نایب‌قهرمانی دست یافته است (1953، 1974، 1986 و 2008). آنها همچنین در سال‌های 1975، 1977 و 2018 فاتح جام حذفی شیلی شده‌اند.

پالستینو در حال حال حاضر با 21 امتیاز در رده ششم جدول رده‌بندی لیگ برتر شیلی قرلر دارد و با یونیورسیدادِ صدرنشین هشت امتیاز اختلاف دارد.

در فیلم زیر حمایت خلاقانه تیم پالستینو از مردم فلسطین را می‌بینید:

 

.

انتهای پیام/

نظر شما