شناسهٔ خبر: 66923193 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

کنفرانس بین‌المللی «محیط زیست تالاب‌های بین‌المللی هامون» برگزار می‌شود

کنفرانس بین‌المللی «محیط زیست تالاب‌های بین‌المللی هامون» در تاریخ ۲۱ و ۲۲ خرداد ماه ۱۴۰۳ در محل دانشکده عمران دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا از وزارت نیرو، در کنفرانس «محیط زیست تالاب‌های بین‌المللی هامون» که با مشارکت نمایندگان نهادهای بین‌المللی همچون یونسکو و کنوانسیون رامسر برگزار می‌شود، متخصصانی از کشورهای افغانستان، هلند، سوئیس و کانادا سخنرانی خواهند کرد.

این نشست، پذیرای مهمانانی از دستگاه‌های دولتی مختلف همچون وزارت نیرو، سازمان حفاظت محیط زیست، وزارت امور خارجه، شرکت مدیریت منابع آب ایران و شرکت‌های تابعه، بخش خصوصی، سازمان‌های مردم نهاد و فعالان محیط زیست خواهد بود.

بنابراین گزارش، بحران‌های ناشی از خشک شدن هامون‌ها و تشدید طوفان‌های گرد و غبار، ارزیابی اثرات انسانی و اقلیمی در حوضه آبریز و مدیریت پایدار منابع آب، حیات تالاب‌های بین‌المللی هامون از منظر سیاست و حقوق بین‌المللی آب و محیط زیست، همکاری برای پایداری اجتماعی و معیشت پایدار مردم منطقه و تجربیات همکاری‌های مشترک برای احیای دریاچه‌ها و تالاب‌های مرزی از جمله مهم‌ترین محورهای این کنفرانس است.

این گزارش حاکی است کارگاه‌های جانبی کنفرانس نیز در تاریخ ۲۲ و ۲۳ خردادماه با موضوع دیپلماسی آب و مدل‌سازی تالاب‌ها برگزار می‌شود. همچنین نمایشگاه عکسی با همین موضوع در حاشیه این کنفرانس در معرض دید شرکت‌کنندگان قرار خواهد گرفت.

علاقه‌مندان به شرکت در این کنفرانس می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به تارنمای https://hweconf.ut.ac.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما