شناسهٔ خبر: 66922145 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رییس ستاد برگزاری مراسم ۱۴ و ۱۵ خرداد استان تهران:

شعارهای انقلابی به برکت خون شهدای ۱۵ خرداد در جهان شنیده می شود

ورامین- رییس ستاد برگزاری مراسم ۱۴ و ۱۵ خرداد استان تهران گفت: امروز به برکت خون شهدای ۱۵ خرداد شعارهای انقلاب اسلامی در سراسر جهان شنیده می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید محسن محمودی ظهر چهارشنبه در همایش ملی ۱۵ خرداد که با حضور دانشجویان خارجی در دانشگاه آزاد اسلامی ورامین برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: نگاه امام راحل، نگاه یک ملیت خاص نیست بلکه شعار و نگاه ایشان، جهانی است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران افزود: ۶۱ سال پیش مردم دشت ورامین در حمایت از امام راحل به سمت پل باقرآباد حرکت کرده و خون مطهر این عزیزان در پل باقرآباد بر زمین ریخته شد و درخت تناور انقلاب اسلامی را آبیاری کردند.

رئیس ستاد برگزاری مراسم ۱۴ و ۱۵ خرداد استان تهران ادامه داد: امروز به برکت خون مطهر شهدای قیام ۱۵ خرداد، شعارهای انقلاب اسلامی در اقصی نقاط جهان شنیده می‌شود به طوری که دانشجویان دانشگاه کلمبیا در آمریکا، با تمام وجود شعار مرگ بر آمریکا و اسرائیل سر می‌دهند.

۱۵ خرداد سرآغاز مبارزه همزمان با سلطه و استبداد است

در بخش دیگری از این همایش مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران نیز به عنوان میهمان ویژه این مراسم اظهار داشت: در ۱۵ خرداد برای اولین بار، ملت ایران به این نتیجه رسیدند که نمی‌توانند حاکمیت خود را بر کشور به اثبات برسانند مگر اینکه همزمان با استبداد داخلی و سلطه خارجی مبارزه کنند.

سید عباس سلیمی نمین افزود: ۱۵ خرداد ابتدای حرکتی است که سلطه و استبداد را همزمان هدف گرفته بود به همین خاطر خشونت بار سرکوب می‌شود.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) نهضت خود را بر دو محور نفی استبداد و سلطه آغاز می‌کند و این یک حرکت جدید و ارزشمند از سوی امام راحل بود.

گفتنی است این همایش برای اولین بار در ورامین با حضور دانشجویان خارجی برگزار شد

نظر شما